Skip links
استارتاپ ویزای هلند

استارتاپ ویزای هلند

دولت هلند در سال ۲۰۱۵ ویزای راه اندازی را معرفی کرد - که به آن "اقامت استارت آپ هلند" یا "ویزای راه اندازی" می گویند. این ویزا به افرادی از خارج از اتحادیه اروپا (EU) که مایل به راه اندازی یک کسب و کار نوآورانه در هلند هستند اجازه اقامت می دهد. در کشور تا یک سال در طول این دوره، آنها باید یک محصول یا خدمات نوآورانه را تحت راهنمایی یک تسهیل کننده با تجربه توسعه یا عرضه کنند. انتظار می رود دارندگان ویزا در نهایت از یک استارتاپ به یک کسب و کار عملیاتی تبدیل شوند.

برای درخواست این ویزا شرایط عمومی و ویژه خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. شرایط عمومی شامل داشتن پاسپورت معتبر، نداشتن سوابق کیفری، عدم ابتلا به سل، نداشتن سابقه اقامت غیرقانونی در هلند و داشتن منابع مالی کافی می باشد. شرایط ویژه شامل همکاری با تسهیل کننده شناخته شده، راه اندازی یک کسب و کار نوآورانه، داشتن یک طرح تجاری قوی و ثبت کسب و کار جدید در اتاق بازرگانی هلند است. پس از تایید طرح تجاری توسط دولت هلند، خانواده متقاضی نیز می توانند اقامت هلند را دریافت کنند.

مجوز اقامت برای استارت آپ های خارجی در هلند

دولت هلند در آغاز سال ۲۰۱۵ ویزای استارتاپی را راه‌اندازی کرد. اقامت استارتاپی هلند برای افرادی خارج از اتحادیه اروپا (EU) است که به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوآورانه در هلند هستند. گاهی اوقات از آن به‌عنوان "ویزای راه‌اندازی" یاد می‌شود. مجوز اقامت حداکثر یک سال اعتبار دارد. در طول این مدت، شما باید یک محصول یا خدمات جدید و نوآورانه را تحت راهنمایی یک تسهیل‌کننده باتجربه تولید یا معرفی کنید.

ویزای استارتاپ هلند چیست؟

اجازه اقامت برای استارت آپ ها به کارآفرینان بلندپرواز خارج از اتحادیه اروپا، اجازه می‌دهد تا برای اجازه اقامت موقت هلند درخواست دهند. این ویزا به کارآفرینان یک سال فرصت می‌دهد تا کسب‌وکار نوآورانه خود را راه‌اندازی کنند. دریافت راهنمایی از یک مجری مجرب الزامی است. این پشتیبانی به شما کمک می‌کند تا از یک استارتاپ به یک کسب‌وکار عملیاتی تبدیل شوید. یک موقعیت برد-برد برای کارآفرین و جامعه هلند است: شما یک تجارت موفق دارید و اقتصاد هلند از آن سود می‌برد.

شرایط عمومی اقدام برای ویزای استارتاپ

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک عدم سوءپیشینه
  • عدم ابتلا به بیماری سل
  • عدم سابقه اقامت غیرقانونی در هلند
  • داشتن تمکن مالی کافی ( حدود ۱۲ هزار یورو)

شرایط خاص ویزای استارتاپ

  • امضای توافق‌نامه همکاری با یک تسهیل‌کننده شناخته‌شده.
  • محصول یا خدمات شما نوآورانه باشد.
  • داشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلان) قوی
  • کسب‌وکار جدید خود شما در اتاق بازرگانی هلند (KvK) ثبت‌شده باشد.

شرایط مجوز اقامت برای استارتاپ ها

برای ارزیابی طرح نوآورانه شما ، اداره مهاجرت هلند با اداره مربوطه برای بررسی استارتاپ ها (RVO) ، که بخشی از وزارت اقتصاد هلند است، مشورت می‌کند. پنج شرط وجود دارد که باید رعایت کنید:

شرط اول: همکاری با یک تسهیل‌کننده

یکی از شرایط لازم برای مجوز اقامت، همکاری با یک تسهیل‌کننده است. این همکاری باید در یک توافق‌نامه (امضاشده) بین کارآفرین استارتاپی و تسهیل‌کننده تنظیم شود.تسهیل گر باید تجربه هدایت استارتاپ ها را داشته باشد. تسهیلگر بسته به راهنمایی‌هایی که کارآفرین استارت‌آپی نیاز دارد، بسته‌ای سفارشی در اختیار کارآفرین استارت‌آپ قرار می‌دهد. تسهیل‌کننده می‌تواند برای مثال در مدیریت عملیاتی، بازاریابی، تحقیق و جستجوی سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی شرکت نوآور کمک کند. تسهیل‌کننده نیز باید ازنظر مالی سالم باشد.

شرط دوم: محصول یا خدمات نوآورانه باشد

آژانس تصدی هلند ارزیابی خواهد کرد که آیا محصول یا خدمات شما "نوآورانه" است یا خیر. محصول یا خدمات نوآورانه است اگر حداقل یکی از ۳ شرط زیر برآورده شود:

  • محصول یا خدمات برای هلند جدید باشد.
  • یک فناوری جدید برای تولید، توزیع یا بازاریابی ارائه شود.
  • رویکرد سازمانی و فرآیندی نوآورانه جدیدی وجود داشته باشد.
مثال‌های (غیرقطعی) می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
  • نشان‌دهنده فناوری جدید باشد.
  • بنگاه مسئولیت اجتماعی
  • صرفه‌جویی در انرژی
  • انطباق‌ها یا ترکیبات هوشمند و خلاقانه در خدمت برنامه‌های کاربردی بین بخشی.
  • نوآوری اجتماعی
  • رویکرد بازار خلاق یا نوآورانه

شرط سوم: کارآفرین استارتاپی برنامه‌ای برای پیشبرد ایده به یک کسب‌وکار داشته باشد

به‌عنوان یک کارآفرین استارتاپی، برای تبدیل یک ایده به یک کسب‌وکار، باید فعالیت‌های خاصی را انجام داد. دولت می‌خواهد بداند این‌ها چه فعالیت‌هایی هستند. کارآفرین استارتاپی این موارد را در یک طرح گام‌به‌گام که حاوی اطلاعات مربوط به سازمان است، توضیح می‌دهد. کارآفرین استارتاپی باید نقش فعالی داشته باشد. این بدان معناست که آن‌ها صرفاً یک سهامدار یا سرمایه‌گذار نیستند. برنامه گام‌به‌گام باید حداقل شامل موارد زیر باشد:

  • ساختار سازمان
  • نقش‌ها و وظایف
  • شکل قانونی
  • کارکنان
  • هدف شرکت
  • شرح ایده برای محصول یا خدمات و چرایی نوآوری آن (شرط ۲ را ببینید).
  • فعالیت‌های مورد انتظار در سال اول
  • شرح برنامه‌ریزی و فعالیت‌های کسب‌وکار.
  • اقداماتی که برای راه‌اندازی شرکت باید انجام شود.

شرط چهارم: کارآفرین راه‌اندازی و تسهیل‌کننده باید در اتاق بازرگانی هلند ثبت‌نام کنند

کارآفرین استارتاپی باید در بخش کسب‌وکار اتاق بازرگانی هلند (KVK) ثبت‌نام کند. این ورودی باید نشان دهد که کارآفرین استارتاپی در استارتاپ حرفی برای گفتن دارد. تسهیل‌کننده می‌تواند با صدور یک اظهارنامه تضمین کند که استارت آپ با دریافت مجوز اقامت ثبت می‌شود.

شرط پنجم: پول (منابع) کافی برای اقامت وزندگی در هلند وجود دارد

کارآفرین استارتاپی باید پول (درآمد) کافی برای اقامت، زندگی و راه‌اندازی کسب‌وکار در هلند داشته باشد. کارآفرینان تازه‌کار نباید به بودجه عمومی مانند مزایای رفاهی متکی باشند. کارآفرین استارتاپی می‌تواند به طرق مختلف ثابت کند که منابع کافی دارد. کارآفرین می‌تواند از طریق صورت‌حساب بانکی نشان دهد که پول کافی در حساب خود دارد. مبلغ موجود باید حداقل ۷۰ درصد مبلغ استاندارد برای افراد مجرد تحت قانون حداقل دستمزد باشد. شخص دیگر (حقوقی) مانند تسهیلگر نیز ممکن است با ارائه پول (منابع) به کارآفرین استارتاپ، محل اقامت را تأمین مالی کند. این مبلغ باید برای کل دوره اقامت کارآفرین استارت آپی (حداکثر ۱ سال) در دسترس باشد.

تائید برنامه

روند درخواست حداکثر ۳ ماه طول می‌کشد. اگر درخواست شما تائید شود، از شما خواسته می‌شود که اجازه اقامت موقت (mvv) خود را از کنسولگری یا سفارت هلند دریافت کنید. پس از ورود به هلند، به شما گفته می‌شود که چه زمانی و کجا اجازه اقامت موقت خود را دریافت کنید.

ما چطور به شما کمک خواهیم کرد؟

به محض امضای قرارداد مشاوره برای اخذ ویزای استارتاپی هلند، چندین رئیس دپارتمان شرکت چهره‌نگار در کنار شما قرار می‌گیرند تا در نگارش بیزنس پلانی ( طرح تجاری) به‌شدت قدرتمند و نوآورانه و مذاکره با شرکت‌های تسهیل گر و انکوباتورها در هلند به شما کمک کنند. همچنین تجربه عمیق گروه‌های متخصص چهره‌نگار در اخذ ویزاهای استارتاپی بینش گسترده‌ای در اختیار ما قرار داده است تا مدارک تحصیلی، شغلی و مالی و کنسولی شما و خانواده‌تان را به نحوی گردآوری و ارائه کنیم که با بالاترین شانس برای اعطای دعوت‌نامه استارتاپی و کسب اقامت هلند همراه شود. در کنار این‌ها ما به آماده‌سازی شما و خانواده‌تان برای زندگی در کشور مقصد، جستجوی کار و همچنین یافتن بهترین فرصت تحصیلی برای فرزندانتان کمک خواهیم کرد.

مزایای زندگی در هلند

هُلَند (به هلندی: Nederland) در شمال غربی اروپا واقع است و ۱۷٫۱ میلیون نفر جمعیت دارد که پایتخت آن شهر آمستردام است، اما به‌منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقرشده‌اند. هلند از شرق با آلمان، از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از راه دریا با بریتانیا همسایه است. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و ازنظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود. کشور گل لاله و سرزمین آسیاب بادی از معروف‌ترین لقب‌های هلند است. هلند شصت و نهمین کشور پرجمعیت جهان است و دهمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است. بیایید به مزایای مهاجرت به هلند نگاه کنیم:

جمعیت به‌شدت تحصیل‌کرده

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، هلند سومین کشور تحصیل‌کرده در جهان است. تقریباً ۸۱ درصد از بزرگ‌سالان بین ۲۵ تا ۶۴ ساله تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده‌اند . اگر به همراه فرزندان خود مهاجرت می‌کنید، آموزش آن‌ها با بهترین کیفیت انجام می‌شود زیرا دانش آموزان در مدارس هلند دانش و توانایی خواندن و نوشتن، تحقیق، ریاضی، علوم، مهارت‌های اقتصادی و اجتماعی را کسب می‌کنند. علاوه بر این، نظام آموزشی هلند شما را تشویق می‌کند تا شغل خود را ارتقا دهید.

مزایا برای فرزندان

دولت هلند به والدین کمک می‌کند تا هزینه‌های فرزندان خود را تا ۱۸ سال تأمین کنند. شما می‌توانید برای حداکثر سه فرزند به‌طور هم‌زمان مزایای فرزند دریافت کنید. هنگامی‌که فرزند شما شش‌ساله و دوازده‌ساله می‌شود، مبلغ مزایا افزایش می‌یابد. والدین نه‌تنها برای کودکان بیولوژیک بلکه برای فرزندخوانده، ، فرزندان ناتنی و سایر کودکانی که به‌گونه‌ای بزرگ می‌شوند که گویی متعلق به والدین هستند، می‌توانند از مزایای فرزند نیز بهره‌مند شوند. اگر برای تأمین نیازهای فرزندان خود تلاش می‌کنید، این‌یک امتیاز عالی است.

نظام سلامت کارآمد

  • سیستم مراقبت‌های بهداشتی هلند یکی از بهترین‌ها در جهان است.
  • مراکز بهداشتی درمانی هلند دارای استانداردهای بالا و کارکنان ماهر هستند که نشان می‌دهد هنگام نقل‌مکان به آنجا سلامت شما تحت پوشش است.
  • مراقبت‌های بهداشتی در دو سطح دولتی و خصوصی ارائه می‌شود.
  • سطح عمومی زیر نظر دولت است، به این معنی که مراقبت‌های اولیه باقیمت‌های ثابت است.
  • شرکت‌های بیمه نیز پوشش‌های درمانی ارائه می‌دهند، و کودکان زیر ۱۸ سال تحت پوشش بیمه والدین هستند.

جامعه شاد و با آغوش باز

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند که نیاز به تماس مکرر و روابط شخصی دارند. مردم هلند رفتاری دوستانه دارند و در تعامل و استقبال از شما در کشورشان دریغ نخواهند کرد. وقتی با دل‌تنگی مواجه شوید، جامعه‌ای که رفتاری دوستانه دارد خیلی مفید است. قرار گرفتن در حلقه دوستان به این آسانی نیست.می‌توانید با همسایه‌ها، همکارها یا افرادی که در پارک‌ها و باربکیوها هستند دوست شوید.

سیستم حمل‌ونقل پیشرفته

هلند چندان بزرگ نیست و همین امر سفر به شهرهای مختلف را آسان می‌کند. حمل‌ونقل عمومی در همه‌جا در دسترس است، ازجمله قطار، اتوبوس، تراموا و مترو. به دلیل کوچک بودن هلند، انجام سفرهای طولانی از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر غیرضروری است. هلند نسبتاً مسطح است و باعث می‌شود ساکنان فرهنگ دوچرخه‌سواری را بپذیرند. اگر دوچرخه بخرید، می‌توانید به مقصد خود رکاب بزنید زیرا مسیرهای جداگانه‌ای برای دوچرخه‌سواران وجود دارد. علاوه بر این، دوچرخه‌سواری سالم و سازگار با محیط‌زیست است.

مردم انگلیسی صحبت می‌کنند

در شهرهای بزرگ هلند، مانند روتردام یا آمستردام، اکثر مردم می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. می‌توانید یادگیری زبان هلندی را به یک هدف شخصی تبدیل کنید. بااین‌حال، حتی اگر این کار را نکنید، می‌توانید پیش بروید. باوجوداینکه هلند یک کشور غیربومی انگلیسی‌زبان است، اکثر شهروندان آن به این زبان مسلط هستند.

شغل و امنیت

هلند سالانه حدود ۵۰ هزار کارگر خارجی را در خود جای می‌دهد. تقریباً ۷۸ درصد از جمعیت بین ۱۵ تا ۶۴ سال شاغل هستند. مشاغل در هلند پردرآمد هستند و ساعات کاری برای جلوگیری از فرسودگی شغلی دارای انعطاف بالایی است. برخی از آژانس‌های کاریابی به دنبال خارجی‌ها هستند و همین مسئله کار را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

شرایط آب‌وهوایی عالی

هلند در طول سال از آب‌وهوای دریایی معمولی با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد برخوردار است. هرچند به دلیل گرم شدن زمین، تغییرات آب‌وهوایی غیرقابل‌پیش‌بینی است. هلند در فصل بهار با گل‌های نرگس و گل‌های لاله زیبا است. فصل تابستان از ژوئن تا اوت است، با گرمای قابل‌توجه اما نه گرمای بیش‌ازحد. زمستان از نوامبر تا مارس شروع می‌شود و سرما، برف و مه در این فصل رایج است.

امنیت اجتماعی بالا

بر اساس شاخص امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱، هلند در رتبه بیست و یکم قرار گرفت. بااین‌حال، ایمنی در هیچ کجا ۱۰۰٪ تضمین نمی‌شود زیرا ممکن است قربانی جرائم کوچکی مانند جیب‌بری شوید. هنگام نقل‌مکان به یک کشور جدید، امنیت یک نگرانی منطقی است، به‌ویژه برای خانواده‌های دارای بچه و یا زنانی که به‌تنهایی سفر می‌کنند. هلند به‌طورکلی امن است. بااین‌حال، شما باید از مناطق پرجرم و جنایت خودداری کنید .

خوراکی‌های خوش‌طعم

برخی از غذاهای سنتی هلندی که با آن‌ها روبرو خواهید شد عبارت‌اند از ، سوپ نخود، هاتسپات، تمپپات، پنکیک، هاچی، سوپ لوبیا قهوه ای و هوزارنسالاد. غذاهای هلندی متنوع است زیرا از دستورالعمل‌هایی از نقاط مختلف جهان استفاده می‌کند. نیازی نیست که در مورد غذا استرس داشته باشید زیرا غذاها از مواد معمولی استفاده می‌کنند. پنیرها را فراموش نکنید.

آزادی

در هلند آزادی‌های زیادی وجود دارد. آزادی بیان یکی از حقوقی است که به‌ویژه اهالی سیاست دوست دارند از آن استفاده کنند، زیرا شما مجاز به گفتن تقریباً هر چیزی هستید. جز آن حق اعتراض وجود دارد. به‌محض اینکه هر گروه بزرگی از چیزی ناراضی باشد، از حق اعتراض خود استفاده می‌کند. پلیس معمولاً دور و اطراف است تا مطمئن شود هیچ‌چیز از کنترل خارج نمی‌شود. خوشبختانه، اکثر اعتراضات از کنترل خارج نمی‌شوند.

زیرساخت

جاده‌های هلند عالی هستند. هزینه زیادی برای مراقبت از جاده‌ها صرف می‌شود .جاده‌ها بدون چاله‌های غیرمنتظره هستند و جاده‌های نیمه‌کاره یا خطرناکی وجود ندارد.

اقتصاد هلند

بر اساس گزارش فوربس، اقتصاد هلند ازنظر تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال ۲۰۲۲ پانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان شد. تولید ناخالص داخلی سرانه آن در سال مالی ۲۰۲۳ برابر با ۷۲۹۷۳ دلار برآورد شده است که آن را به یکی از پردرآمدترین کشورهای جهان تبدیل می‌کند. هلند از سال ۱۹۵۹، زمانی که یک چشمه چاه گاز کشف شد، دارای منابع ثابت گاز طبیعی بوده است. در حال حاضر هلند بیش از ۲۵ درصد از کل ذخایر گاز طبیعی اتحادیه اروپا را در اختیار دارد. در طول دهه‌های بعدی، فروش گاز طبیعی افزایش قابل‌توجهی در درآمد برای هلند ایجاد کرد. بااین‌حال، پیامدهای پیش‌بینی‌نشده ثروت انرژی کشور در ابتدا بر رقابت‌پذیری سایر بخش‌های اقتصاد تأثیر گذاشت و پس از کشف میدان گازی وسیع گرونینگن، منجر به نظریه بیماری هلندی شد. هلند دارای اقتصاد مرفه و باز است که به‌شدت به تجارت خارجی وابسته است. اقتصاد به دلیل روابط صنعتی پایدار، نرخ بیکاری و تورم نسبتاً کم، مازاد حساب‌جاری قابل‌توجه (که در مقایسه با وسعت کشور، حتی بیشتر از آلمان است) و نقش مهم اش به‌عنوان یک مرکز حمل‌ونقل اروپایی موردتوجه قرارگرفته است. روتردام بزرگ‌ترین بندر اروپا است. و آمستردام یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان را دارد. فعالیت‌های صنعتی عمدتاً در فرآوری مواد غذایی، مواد شیمیایی، پالایش نفت، فناوری پیشرفته، خدمات مالی، بخش خلاق و ماشین‌آلات الکتریکی است. فنلاند به‌شدت در اقتصاد جهانی ادغام‌شده است و تجارت بین‌المللی یک‌سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد. تجارت با اتحادیه اروپا ۶۰ درصد از کل تجارت کشور را تشکیل می‌دهد. بیشترین جریان تجاری با آلمان، روسیه، سوئد، بریتانیا، ایالات‌متحده، هلند و چین است.

سیاست تجاری توسط اتحادیه اروپا مدیریت می‌شود، جایی که فنلاند به‌طور سنتی جزو حامیان تجارت آزاد به‌جز کشاورزی بوده است. فنلاند تنها کشور نوردیک است که به منطقه یورو پیوسته است. دانمارک و سوئد ارزهای سنتی خود را حفظ کرده‌اند، و ایسلند و نروژ عضو اتحادیه اروپا نیستند. بخش کشاورزی به‌شدت مکانیزه آن بیش از ۲ درصد نیروی کار را استخدام نمی‌کند، اما مازاد زیادی را برای صنعت فرآوری مواد غذایی و صادرات فراهم می‌کند. هلند به همراه ۱۱ شریک اتحادیه اروپا از اول ژانویه ۲۰۰۲ به گردش پول یورو پرداختند. هلند یک "کشور مجرا" است که به انتقال سود از کشورهای دارای مالیات بالا به بهشت‌های مالیاتی کمک می‌کند. هلند به‌گونه‌ای بهشت مالیاتی بزرگ در جهان رتبه‌بندی شده است. سیاست مالی سخت‌گیرانه در سال ۲۰۰۹ به دلیل بحران‌های اعتباری فعلی کنار گذاشته شد. بخش نسبتاً بزرگ بانکی تا حدی ملی شد و از طریق مداخلات دولت نجات یافت. نرخ بیکاری در تابستان ۲۰۱۱ به ۵.۰% کاهش یافت، اما با نرخ شدیدی به ۷.۳% در می ۲۰۱۳ و ۶.۸% در سال ۲۰۱۵ افزایش یافت. در مارس ۲۰۱۸ مجدداً به ۳.۹% کاهش یافت. کسری بودجه ایالتی در سال ۲۰۱۵ حدود ۲.۲ درصد بود که بسیار کمتر از میانگین ۳.۰ درصد در اتحادیه اروپا است. در سال ۲۰۱۶، بودجه دولتی ۰.۴ درصد مازاد نشان داد. انتظار می‌رفت که در سال ۲۰۱۷ به مازاد بیش از ۱.۰ درصد رشد کند. ازلحاظ تاریخی، هلندی‌ها بازار سهام را معرفی و اختراع کردند، در ابتدا بر تجارت کالا از طریق شرکت هند شرقی هلند تمرکز داشت. هلند یکی از اعضای مؤسس اتحادیه اروپا، و سازمان تجارت جهانی است.

میانگین درآمد در آمستردام پایتخت هلند

در مقایسه با سایر کشورهای توسعه‌یافته، حقوق در هلند در سطح متوسط و احتمالاً کمی کمتر از ایالات‌متحده و بریتانیا است. مالیات بر درآمد در سطح بالایی قرار دارد مگر اینکه حکم ۳۰ درصدی را برای مهاجران دریافت کنید، که به این معنی است که فقط باید برای ۷۰ درصد از حقوق ناخالص خود را مالیات بپردازید.

درآمد من در هلند چقدر است؟

بدیهی است که دستمزدها بسته به کارفرما، موقعیت و میزان تجربه مرتبط شما به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است. کارمندان در هلند حداقل ۲۰ روز مرخصی در سال و یک ماه پاداش تعطیلات (۸٪ حقوق سالانه) دریافت می‌کنند که در ماه مه پرداخت می‌شود. طبق گزارش دفتر مرکزی هلند (CPB)، متوسط دستمزد ناخالص سالانه برای سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۱ در هلند ۳۷۰۰۰ یورو بوده است. برای دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۵، ۴۱۰۰۰ یورو پیش‌بینی می‌شود. در هلند حداقل دستمزد ملی وجود دارد که دو بار در سال به‌روز می‌شود. از ژانویه ۲۰۲۳، این مبلغ به‌صورت ۱۹۳۴.۴۰ یورو ناخالص ماهانه (۲۳۲۱۳ یورو در سال) برای افراد بالای ۲۱ سال تعیین‌شده است. حداقل دستمزد برای افراد ۱۵ تا ۲۱ ساله کمتر است. طبق گزارش PayScale Inc متوسط حقوق ناخالص مهاجران در آمستردام (۲۰۲۳) ۵۱۰۰۰ یورو است. به همین ترتیب، نهاد Numbeo نیز میانگین حقوق خالص (۲۰۲۳) در آمستردام را ۳,۴۱۵ یورو در ماه (معادل ۵۷,۵۰۰ یورو در سال) فهرست می‌کند. مهاجر بسیار ماهر بالای ۳۰ سال، حداقل حقوق ناخالص (۲۰۲۳) ۵۰۰۸ یورو در ماه (۶۰۰۹۶ یورو در سال) و مهاجر بسیار ماهر زیر ۳۰ سال ۳۶۷۲ یورو در ماه (۴۴۰۶۴ یورو در سال) درآمد دارد.

میانگین حقوق ناخالص بر اساس شغل در هلند

نهاد اطلاعاتی السیویر برنشکوت هرسال گزارشی به زبان هلندی منتشر می‌کند که محدوده دستمزد در هلند را برای بیش از ۲۵۰ نوع شغل ارائه می‌دهد. در اینجا منتخبی از مشاغل و متوسط حقوق ناخالص سالانه آن‌ها از آخرین گزارش (ژوئن ۲۰۲۲) آمده است:

  • رئیس هیئت‌مدیره یک شرکت متوسط ۵۳۷۲۰۰ یورو
  • مدیر بیمارستان ۲۰۹۰۰۰ یورو
  • مدیر بازرگانی ۲۰۵۴۰۰ یورو
  • مدیر فروش ۱۷۳۷۰۰ یورو
  • مدیر بازاریابی ۱۴۸۶۰۰ یورو
  • مدیر فناوری اطلاعات ۱۲۳۰۰۰ یورو
  • مدیر بازاریابی ۱۲۰۰۰۰ یورو
  • عضو پارلمان هلند ۱۱۷۷۰۰ یورو
  • مدیر فناوری اطلاعات ۱۰۷۲۰۰ یورو
  • مدیر عملیات ۱۰۴۲۰۰ یورو
  • مدیر روابط عمومی ۱۰۳۰۰۰ یورو
  • وکیل ۹۷۶۰۰ یورو
  • مدیر خرید ۹۲۸۰۰ یورو
  • متخصص آی تی ۸۷۳۰۰ یورو
  • مدیر خدمات ۸۵۲۰۰ یورو
  • مدیر لجستیک ۸۲۴۰۰ یورو
  • مدیر حسابداری ۸۱۵۰۰ یورو
  • تحلیلگر داده ۷۶۰۰۰ یورو
  • مدیر صادرات ۷۴۱۰۰ یورو
  • مدرس دانشگاه ۷۳۵۰۰ یورو
  • مدیر محصولات ۷۱۰۰۰ یورو
  • حسابدار ارشد ۶۵۹۰۰ یورو
  • روزنامه‌نگار ۶۳۷۰۰ یورو
  • برنامه‌نویس ۶۲۴۰۰ یورو
  • مدیر مدرسه ابتدایی ۵۹۵۰۰ یورو
  • متخصص سئو ۵۸۵۰۰ یورو
  • متوسط حقوق مهاجران آمستردام ۵۱۰۰۰ یورو
  • سرپرست تیم خدمات مشتری ۵۰۶۰۰ یورو
  • معلم مدرسه ابتدایی ۴۷۷۰۰ یورو
  • مدیر دفتر ۴۷۳۰۰ یورو
  • دستیار بازاریابی ۴۴۸۰۰ یورو
  • طراح گرافیک ۴۳۲۰۰ یورو
  • سر آشپز ۴۱۸۰۰ یورو
  • راننده قطار ۴۰۳۰۰ یورو
  • تحلیلگر آزمایشگاه ۳۹۳۰۰ یورو
  • راننده اتوبوس ۳۶۲۰۰ یورو
  • سازنده ۳۵۷۰۰ یورو
  • گچ کار ۳۵۲۰۰ یورو
  • منشی ۳۵۰۰۰ یورو
  • راننده تاکسی ۳۲۹۰۰ یورو
  • چاپگر ۳۱۸۰۰ یورو
  • عکاس ۳۱۱۰۰ یورو
  • جمع‌آوری زباله ۳۰۸۰۰ یورو
  • سرباز ۲۹۶۰۰ یورو
  • پذیرش ۲۸۵۰۰ یورو
  • پیک ۲۸۴۰۰ یورو
  • نظافتچی ۲۵۹۰۰ یورو
  • آرایشگاه ۲۵۶۰۰ یورو
  • گارسون ۲۵۳۰۰ یورو
  • صندوقدار ۲۲۹۰۰ یورو
  • بسته‌بندی ۲۲۹۰۰ یورو

هزینه زندگی در هلند

قیمت‌ها در ژانویه ۲۰۲۳ به‌روز شده است. هلند می‌تواند انتخاب خوبی برای کار و ادامه تحصیل باشد. مردم هلند از استانداردهای زندگی بسیار بالایی برخوردار هستند، هلند. ازنظر کیفیت زندگی و استانداردهای آموزشی یکی از بهترین مکان‌هاست.

هزینه اقامت / مسکن در هلند

هزینه زندگی در هلند برای اسکان مقرون‌به‌صرفه تر می‌شود که با دانشجویان دیگر به اشتراک گذاشته شود یا در آپارتمان دانشجویی زندگی کنید. هر کشوری تخمین خاص خود را از میزان هزینه‌های زندگی خود دارد. هزینه زندگی در هلند حدود ۸۰۰-۱۰۰۰ یورو در ماه است که شامل غذا، اجاره، حمل‌ونقل، کتاب و سایر هزینه‌ها می‌شود.

  • آپارتمان / ۴۱۹ یورو (یک‌نفره)
  • مسکن دانشجویی ۳۴۰ یورو
  • آپارتمان شخصی ۷۰۰-۱۰۰۰ یورو

هزینه غذا و نوشیدنی در هلند

هزینه غذا برای یک دانشجوی معمولی که به‌تنهایی زندگی می‌کند تقریباً ۱۷۰ یورو در ماه است. سبک زندگی شما تعیین می‌کند که چقدر هزینه می‌کنید و بر اساس آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. هزینه‌ها در شهر متفاوت است، زیرا برخی از شهرها به دلیل استاندارد زندگی و سایر امکانات، ممکن است گران‌تر از سایرین باشند. خرید و غذا در شهرهای بزرگ‌تر مانند آمستردام یا روتردام بسیار گران‌تر از شهرهای کوچک‌تر مانند آیندهوون یا گرونینگن خواهد بود.

هزینه حمل‌ونقل در هلند

هلند بهترین حمل‌ونقل عمومی در جهان را دارد. ازآنجاکه در طول اقامت خود در درجه اول از حمل‌ونقل عمومی استفاده خواهید کرد، آگاهی از هزینه‌های انواع حمل‌ونقل مفید است:

  • دوچرخه‌سواری در هلند به‌قدری رایج است که عملاً هر شهر مسیرهای مخصوص دوچرخه را دارد. ازآنجایی‌که خرید دوچرخه جدید گران است (حدود ۲۵۰-۵۰۰ یورو)، اکثر دانشجویان دوچرخه‌های دست‌دوم را با قیمت ۵۰-۱۵۰ یورو خریداری می‌کنند. همچنین می‌توان دوچرخه را با ۱۰ تا ۴۰ یورو در روز اجاره کرد.
  • دو نوع قطار در هلند وجود دارد: Sprinter و Intercity که به ترتیب قطارهای کند و سریع هستند. نرخ بلیت بسته به مقصد متفاوت است، اما یک بلیت تکی حداقل ۴-۵ یورو هزینه دارد. برای سفر خارج از ساعت شلوغی می‌توان کارت تخفیف ۴۰ درصدی برای بلیت قطار ریلی خریداری کرد.
  • اتوبوس‌ها نیز یک وسیله حمل‌ونقل راحت هستند و بلیت تکی آن ۲ یورو است.
  • از تراموا، مانند اتوبوس، می‌توان برای تردد در سطح شهر استفاده کرد. قیمت هر بلیت ۳-۱۳ یورو است.
  • در آمستردام و روتردام، خطوط مترو با کرایه‌های ۱ تا ۳ یورو برای یک سفر معمولی قابل‌دسترسی هستند.
  • در آمستردام و روتردام، خطوط مترو با کرایه‌های ۱ تا ۳ یورو برای یک سفر معمولی قابل‌دسترسی هستند.
  • شما همیشه می‌توانید در هنگام سوارشدن به تاکسی تخمینی از هزینه سفر را بپرسید. به‌طورمعمول، نرخ شروع ۷.۵ یورو است.
  • کشتی‌ها تجربه منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند و اگر با دوچرخه سفر می‌کنید، می‌توانید از آن‌ها برای به حداقل رساندن هزینه زندگی در هلند استفاده کنید، زیرا از بندری به بندر دیگر برای دوچرخه‌سواران کشتی رایگان وجود دارد. بلیت برخی کشتی‌ها ۱-۲ یورو است.
  • هلندی‌ها معمولاً عادت ندارند هزینه‌های سفر را با پول نقد پرداخت کنند. دریافت کارت چیپ‌کارت OV یکی از بهترین راه‌ها برای پیگیری هزینه‌های حمل‌ونقل در هلند است. قیمت آن ۷.۵۰ یورو و مدت اعتبار آن‌ها ۵ سال است. بااین‌حال، اگر قصد دارید برای مدت طولانی در هلند بمانید، دریافت کارت شخصی توصیه می‌شود، زیرابه شما امکان می‌دهد مجوز اضافه کنید و تخفیف سنی دریافت کنید و هزینه کل زندگی در هلند را کاهش دهید. این کارت‌ها را می‌توان از طریق دستگاه یا به‌صورت آنلاین شارژ کرد. برای سفر با راه‌آهن باید حداقل ۲۰ یورو شارژ داشته باشید.

هزینه زندگی در هلند: مقایسه شهری

قبل از در نظر گرفتن هلند به‌عنوان یک گزینه برای تحصیل و کار، ضروری است هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف این کشور را مقایسه کنید. موقعیت مکانی، دانشگاه‌های مجاور و امکانات همگی بر هزینه‌های زندگی می‌افزایند. در زیر به شهرها و هزینه‌های زندگی اشاره‌شده است تا بتوانید مقایسه کنید و تصمیمی برای اقامت خود در هلند بگیرید.

  • تیلبورگ ۷۱۰-۱۲۱۰ یورو
  • روتردام ۷۵۰-۱۲۰۰ یورو
  • دلفت ۷۷۵-۱۲۱۰ یورو
  • اوترخت ۸۰۰-۱۱۰۰ یورو
  • لاهه ۸۰۰-۱۲۰۰ یورو
  • آمستردام ۸۰۰-۱۴۵۰ یورو

قیمت ماهانه برخی اقلام

  • غذا و مواد غذایی ۱۵۰-۱۷۰ یورو
  • آب و برق ۱۲۰-۱۸۰ یورو
  • تلفن همراه، اینترنت و تلویزیون ۲۰-۵۰ یورو

هزینه اقلام (ماهانه)

  • مسکن ۴۰۰-۱۰۰۰ یورو
  • غذا ۱۵۰-۱۷۰ یورو
  • حمل‌ونقل ۴۰ - ۸۰ یورو
  • اینترنت ۳۰ تا ۵۰ یورو
  • متفرقه ۱۵۰ - ۲۰۰ یورو
  • کل هزینه‌ها ۷۷۰-۱۵۰۰ یورو

آیا زندگی در هلند گران است؟

هزینه زندگی در هلند بستگی به محل اقامت شما دارد. اگر تصمیم دارید در پایتخت، یعنی آمستردام بمانید، در مقایسه با شهرهای دیگر، که نسبتاً هزینه کمتری دارند، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

سؤالات رایج

سندی که اطلاعات کاملی در مورد ایده و نوع کسب‌وکار، ساختار آن، کارکنان و نقش فعال کارآفرین در کسب‌وکار و غیره ارائه می‌دهد.

آژانس تصدی هلند محصول یا خدمات را بر اساس چند شرط ارزیابی می‌کند:

  • برای هلند جدید باشد.
  • دارای یک فناوری جدید برای تولید، توزیع یا بازاریابی باشد .
  • دارای یک رویکرد سازمانی جدید و نوآورانه است.

باید نشان دهید هزینه حداقلی برای زندگی یک فرد مجرد در هلند ( به مدت یک سال) را در حساب بانکی خود دارید. در بیشتر موارد اگر بتوانید نشان دهید ۷۰ درصد این رقم را در حساب خود دارید کفایت می‌کند. در سال ۲۰۲۱ حداقل رقمی که باید در حساب شما باشد ۱۵۵۰۰ یورو بوده است.

بله. همسر و فرزندان شما می‌توانند همراه با شما اقامت هلند را دریافت کنند.

بله. تمام مالکیت شرکت استارتاپی متعلق به فردی است که بر اساس آن اقامت هلند را دریافت کرده است.

بله شما حق کار دارید. شما باید حدود ۸ تا ۱۲ ساعت در هفته روی طرح تجاری خود وقت بگذارید. حضور در این ایام واجب است. اما شما می‌توانید به‌صورت دورکاری مشغول به کار باشید و کسب درآمد کنید.

به شما ویزای اقامت یک‌ساله داده می‌شود و در پایان آن می‌توانید ویزای خوداشتغالی دریافت کنید.

دریافت تابعیت هلند روندی کوتاه‌مدت نیست و دست‌کم باید پنج سال در این کشور حضور قانونی داشته باشید و سابقه کار کافی داشته باشید تا بتوانید برای تابعیت درخواست دهید. بررسی درخواست تابعیت شما بین یک تا دو سال طول می‌کشد.

از زمانی که همه مدارک خود را ارسال می‌کنید تقریباً تا سه ماه بعد اعلام می‌شود که برای شما دعوت‌نامه ارسال خواهد شد یا خیر.

  • محصول و خدمات پیشنهادی شما خواسته‌ها و نیازهای موردنظر را برآورده می‌کند
  • یکسب‌وکار شما باید پتانسیل ایجاد حداقل یک‌میلیون درآمد در سطح بین‌المللی را داشته باشد
  • شرایط زبان را دارید
  • ایده کسب‌وکار باید منحصربه‌فرد، مقیاس‌پذیر و رقابتی باشد
  • تیم استارت آپ تحقیقات کاملی در مورد کسب پایگاه مشتری و مدل کسب درآمد انجام داده باشد.
  • دفتر مرکزی شرکت باید در فنلاند باشد

شما یا تسهیل‌کننده شما در هلند می‌توانید برای اجازه اقامت برای استارت آپ ها درخواست دهید. این کار از طریق اداره مهاجرت و تابعیت هلند (IND)  انجام می‌شود. تسهیل‌کننده شما می‌تواند به‌صورت آنلاین درخواست دهد. اگر خودتان درخواست می‌دهید، باید فرم درخواست را از طریق پست ارسال کنید. انجام این کار شامل ارائه اطلاعات در مورد خودتان است. همچنین باید برنامه‌ای گام‌به‌گام ارائه دهید که توضیح می‌دهد چگونه قصد دارید ایده خود را به یک شرکت واقعی تبدیل کنید. طرح شما توسط آژانس سازمانی هلند (RVO) ارزیابی خواهد شد. کارآفرینان استارتاپی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند درخواست خود را برای اجازه اقامت را به سفارت یا کنسولگری هلند در کشور محل زندگی خود ارسال کنند. اتباع خارجی که دارای مجوز اقامت معتبر هستند و می‌خواهند اجازه اقامت خود را به اجازه اقامت کارآفرینان استارت‌آپ تغییر دهند نیز می‌توانند از آن فرم درخواست استفاده کنند.

ویزای استارتاپی به شما امکان می‌دهد حداکثر به مدت یک سال در هلند بمانید و به‌عنوان کارآفرین کار کنید. در پایان سال اول به‌شرط داشتن شرایط می‌توانید برای درخواست ویزای خوداشتغالی کنید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

جهت دریافت مشاوره در ارتباط با اخذ ویزا، اقامت و برنامه های مهاجرتی می توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال ایمیل و یا با استفاده از شبکه های اجتماعی با مشاوران مهاجرت در گروه مشاوره مهاجرتی چهره نگار در ارتباط باشید.

دفتر مشهد

۰۵۱۳۷۰۵۷۲۷۹
۰۵۱۳۷۰۵۷۲۸۰
آدرس: میدان جانباز - برج اداری شماره ۲ پاژ - طبقه ۶ - واحد ۶۰۹

دفتر تهران

۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳
آدرس: خیابان گاندی جنوبی ۴ - پلاک ۴ - طبقه دوم واحد ۲ و ۳

شبکه‌های اجتماعی

ایمیل

info@ariavisas.com

Explore
بکشید