Skip links
استارتاپ ویزای انگلستان

استارتاپ ویزای انگلستان

ویزای مؤسس نوآور بریتانیا در آوریل ۲۰۲۳ افتتاح شد و به کارآفرینان غیرانگلیسی فرصت ایجاد کسب و کار در بریتانیا را می دهد. این ویزای مؤسس نوآور که جایگزین ویزای راه اندازی شده است، انعطاف پذیری از جمله عدم سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز، فرصت اشتغال در مشاغل اضافی و امکان دستیابی به اقامت دائم را ارائه می دهد. برای درخواست ویزای مؤسس نوآور انگلستان، متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند، مدارک ثبات مالی را نشان دهند و به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

متقاضیان همچنین باید یک طرح تجاری مبتنی بر یک ایده منحصر به فرد و پایدار ایجاد کنند که نقش مهمی در توسعه آن داشته اند. ویزا برای یک دوره اولیه ۳ ساله اعطا می شود و پس از آن دارندگان می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. اعضای خانواده از جمله همسر و فرزندان دارنده ویزا نیز می توانند به عنوان افراد تحت تکفل در بریتانیا اقامت داشته باشند. این ویزا همچنین به دارندگان این امکان را می دهد که در کنار نقش های تجاری خود، تحصیلات تکمیلی را نیز انجام دهند.

ویزای مؤسس نوآور انگلستان چیست: راهنمای جامع ویزای مؤسس نوآور

اگر شما کارآفرینی در خارج از انگلیس هستید و به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار در انگلستان هستید می‌توانید برای ویزای جدید مؤسس مبتکر در انگلستان اقدام کنید. ویزای مؤسس نوآور (یا ویزای مؤسس مبتکر) در ماه آوریل ۲۰۲۳ و برای افراد غیر بریتانیایی باز شد تا برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود به انگلستان بیایند. این ویزا عملاً جایگزین ویزای استارتاپ (ویزای کارآفرینی) انگلستان شده است و در حال حاضر اصلی‌ترین ویزا برای کارآفرینان خارجی است که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار در انگلستان هستند. ویزای مبتکر انگلستان نسبت به ویزای استارتاپ جذابیت‌های بیشتری دارد و امکان دریافت آن آسان‌تر از ویزای استارتاپ است.

از جمله جذابیت‌ها از این ‌قرار است:

  • برخلاف ویزای استارتاپ دیگری نیازی به سرمایه‌گذاری حداقل پنجاه‌هزار پوندی نیست
  • سهل‌تر شدن روند تائید توسط نهاد تایید کننده
  • امکان اشتغال در مشاغل دیگر
  • کسب اقامت دائم در انگلستان

شرایط اولیه اقدام برای ویزای مؤسس مبتکر انگلیس

  • حداقل هجده سال
  • برخورداری از حداقل سطح زبان انگلیسی ( آیلتس ۵.۵ )
  • ارائه مدرک تمکن مالی (حداقل پس‌انداز) برای حضور در انگلستان . ( ۱۲۷۰ پوند برای ۲۸ روز در حساب بانکی)
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک عدم سوءپیشینه

برای دریافت این ویزا لازم است اثبات شود طرح تجاری (بیزنس پلان) کسب‌وکاری که ارائه می‌دهید مبتنی بر ایده‌ای نوآورانه و بادوام است که شبیه اش در بازار تجارت انگلستان وجود ندارد و باید تائید شود که فرد متقاضی آن را بنیان نهاده یا اینکه در پیشبرد آن نقش قابل‌توجهی دارد.

ویزای مؤسس مبتکر انگلیس چه امکاناتی می‌دهد و چه امکاناتی نمی‌دهد؟

با این ویزا شما می‌توانید:

  • پس از سه سال برای اقامت دائم در بریتانیا (که به‌عنوان "مرخصی نامحدود برای اقامت" نیز شناخته می‌شود) درخواست دهید.
  • یک کسب‌وکار یا چندین کسب‌وکار راه‌اندازی کنید
  • ارائه مدرک تمکن مالی (حداقل پس‌انداز) برای حضور در انگلستان . ( ۱۲۷۰ پوند برای ۲۸ روز در حساب بانکی)
  • برای کسب‌وکار خودکار کنید - مثلاً استخدام به‌عنوان مدیر یا خوداشتغالی به‌عنوان عضو یک شراکت تجاری.
  • از حق کار برخوردار هستید و می‌توانید جدا از ایده تجاری خود برای امرارمعاش در دیگر شرکت‌ها و مشاغل استخدام شوید.
  • می‌توانید همسر و فرزندان خود از ابتدا به انگلستان ببرید.
  • در طول ویزا می‌توانید به خارج از انگلستان سفر کنید و به انگلستان بازگردید.

با این ویزا شما نمی‌توانید:

  • به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای، به‌عنوان‌مثال یک مربی ورزشی کار کنید
  • برای بازنشستگی دولتی درخواست دهید

نحوه درخواست ویزای مؤسس مبتکر انگلیس

همانند درخواست برای ویزای استارت آپ، حداکثر ۳ ماه قبل از تاریخ درخواست باید یک‌ نهاد دارای مجوز تائید نامه‌ای برای متقاضی صادر کرده باشد. این نامه، همراه با مدارک دیگر، برای آغاز دریافت ویزا ضروری است. تائید نامه باید تائید کند که ایده تجاری یا کسب‌وکار متقاضی مطابق با الزامات جدید، ازجمله تأکید بر اینکه هیچ نگرانی در مورد مشروعیت منبع مالی شما وجود ندارد.

تائید مؤسس مبتکر

اولین مرحله از فرآیند درخواست برای مسیر مؤسس مبتکر، دریافت تأییدیه از یک‌نهاد مجاز است. فقط سازمان‌هایی که توسط وزارت کشور مجاز هستند می‌توانند تأییدیه لازم را ارائه کنند. این سازمان‌ها، در وب‌سایت وزارت خانه فهرست شده‌اند.

شرایط اعطای ویزای مؤسس مبتکر انگلیس به متقاضی

برای اعطای ویزای مبتکر انگلیس، متقاضی باید درمجموع ۷۰ امتیاز دریافت کند که ۵۰ امتیاز آن باید بر اساس معیارهای ایده و طرح تجاری باشد. ۲۰ امتیاز باقیمانده به نمره زبان انگلیسی و تمکن مالی تعلق می‌گیرد.

معیارهای امتیازدهی به ایده کسب‌وکار مربوطه به شرح زیر است:

  • ۳۰ امتیاز: برای طرح تجاری (بیزنس پلان) کسب‌وکاری که متقاضی ارائه می‌دهد.
  • ۲۰ امتیاز: در صورتی اعطای می‌شود که ایده تجاری ، نوآورانه، بادوام باشد و در مقیاسی خوب قابل پیشرفت باشد.

امتیازات دیگر:

  • ۱۰ امتیاز: برای برخورداری شرایط زبان انگلیسی، که در آن متقاضی باید توانایی زبان انگلیسی را در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن در حداقل سطح B2 (آیلتس ۵.۵) داشته باشد.
  • ۱۰ امتیاز: برای نشان دادن تمکن مالی با نشان دادن حداقل ۱۲۷۰ پوندی برای یک دوره ۲۸ روزه.

متقاضی باید:

  • طرحی تجاری داشته باشد که ایده‌های موجود در آن را یا خودش طراحی کرده باشد یا دست‌کم سهم قابل‌توجهی در خلق آن ایده‌ها داشته باشد.
  • وقتی وارد انگلستان شد باید به‌صورت روزانه در پیشبرد این ایده تجاری بکوشد.
  • پس از ورود به انگلیس باید با نهاد تائید کننده دست‌کم دو جلسه برگزار کند و در جلسه‌های ارزیابی نشان دهد که طرح تجاری‌اش پیشرفت کرده است.
  • یا مؤسس ایده ابتکاری باشد یا یکی از اعضای اصلی تیم باشد.

طرح تجاری ( بیزنس پلان) ویزای مبتکر انگلیس باید چه شرایطی داشته باشد؟

گفتیم که طرح تجاری باید و نوآورانه و بادوام و قابل پیشرفت باشد. در این مسیر طرح تجاری باید این الزامات را برآورده کند:

  • طرح تجاری واقعی و اصیل باشد به شکلی که نیازهای بازار جدید را برآورده کند یا مزیت رقابتی در بریتانیا ایجاد کند.
  • طرح تجاری هم باید واقع‌بینانه باشد و هم بر اساس منابعی که متقاضی در اختیار دارد قابل‌دستیابی باشد.
  • متقاضی باید مهارت، دانش، تجربه و آگاهی کافی از بازار برای اجرای موفق کسب‌وکار خود را داشته باشد و یا نشان دهد در این مسیر در حال فعالیت است.
  • در طرح مذکور باید شواهدی از برنامه‌ریزی ساختاریافته و همچنین پتانسیل ایجاد شغل و رشد در بازار انگلستان و بازارهای بین‌المللی وجود داشته باشد.
  • هنگامی‌که صحبت از فعال بودن، تجارت و پایداری کسب‌وکار می‌شود، متقاضی باید بتواند نشان دهد که در طرح تجاری خود پیشرفت چشمگیری داشته است. همچنین باید نشان دهد که کسب‌وکار در اداره شرکت‌ها ثبت‌شده است، جایی که متقاضی باید به‌عنوان مدیر یا عضو آن کسب‌وکار ذکر شود.
  • درنهایت، در چارچوب نیاز مدیریت روزانه، متقاضی باید در مدیریت روزانه و توسعه کسب‌وکار خود مشارکت داشته باشد.

هزینه‌های ثبت ویزای مؤسس مبتکر انگلستان

هزینه‌های درخواست ویزای مؤسس مبتکر بستگی به محل درخواست شما دارد. متقاضیان که خارج از انگلستان درخواست می‌کنند باید ۱۰۳۶ پوند بپردازند. هر متقاضی همچنین موظف به پرداخت هزینه بهداشتی مهاجرت به مبلغ ۶۲۴ پوند در هرسال اقامت خواهد بود. که اجازه می‌دهد تا متقاضیان بتوانند به خدمات بهداشت ملی بریتانیا دسترسی داشته باشند. بااین‌حال، برای فرزندان تحت تکفل زیر ۱۸ سال، هزینه اضافی به ۴۷۰ پوند کاهش می‌یابد.

ما چطور به شما کمک خواهیم کرد؟

به محض امضای قرارداد مشاوره برای اخذ ویزای موسس نوآور انگلستان، چندین رئیس دپارتمان شرکت چهره‌نگار در کنار شما قرار می‌گیرند تا در نگارش بیزنس پلانی (طرح تجاری) به‌شدت قدرتمند و نوآورانه و مذاکره با شرکت‌های تسهیل گر و انکوباتورها در هلند به شما کمک کنند. همچنین تجربه عمیق گروه‌های متخصص چهره‌نگار در اخذ ویزاهای استارتاپی بینش گسترده‌ای در اختیار ما قرار داده است تا مدارک تحصیلی، شغلی و مالی و کنسولی شما و خانواده‌تان را به نحوی گردآوری و ارائه کنیم که با بالاترین شانس برای اعطای دعوت‌نامه استارتاپی و کسب اقامت انگلستان همراه شود. در کنار این‌ها ما به آماده‌سازی شما و خانواده‌تان برای زندگی در کشور مقصد، جستجوی کار و همچنین یافتن بهترین فرصت تحصیلی برای فرزندانتان کمک خواهیم کرد.

زندگی در انگلستان چه مزایایی دارد؟

فرصت‌های کاری خوب

انگلیس اقتصاد شکوفایی دارد. اقتصادی که فرصت‌های کاری بی‌شماری به افراد مقیم در این کشور می‌دهد. محبوب‌ترین شهر برای کار لندن است. اکثر صنایع و شرکت‌های بزرگ در لندن فعال هستند. اگر به دنبال مهاجرت برای فرصت‌های کاری بهتر هستید، انگلستان یکی از بهترین گزینه‌ها است.

مراقبت‌های بهداشتی رایگان

زندگی در یک کشور مشترک‌المنافع به معنای مراقبت‌های بهداشتی رایگان است. انگلستان درواقع یک سیستم دولایه دارد، بیشتر شبیه نیوزلند. به این معنی که یک گزینه رایگان برای استفاده همه وجود دارد، اما اگر بخواهید، می‌توانید برای ارتقای درمان خود هزینه کنید. سیستم مراقبت‌های بهداشتی رایگان به‌عنوان NHS (سرویس بهداشت ملی) شناخته می‌شود. این سیستم درمانی در سال ۱۹۴۸ افتتاح شد و تمام کشورهای بریتانیا را تحت پوشش قرار داد. این سیستم مراقبت‌های بهداشتی با بودجه دولت تضمین می‌کند که هر شهروند بریتانیایی می‌تواند به‌طور رایگان به پزشک یا پرستار دسترسی پیدا کند. حتی دندانپزشکی را هم شامل می‌شوند!

مرخصی کاری قابل‌توجه

هر شغل حداقل ۴ هفته مرخصی دارد - حتی اگر در جایی مانند مک‌دونالد کار می‌کنید! تا زمانی که در موقعیت حقوق‌بگیر هستید، از زمان زیاد برای تعطیلات مطمئن هستید. همان‌طور که در کسب‌وکار خود پیشرفت می‌کنید، زمان بیشتری نیز برای مرخصی خواهید داشت!

انگلیس برای زنان امن است

بریتانیا یکی از امن‌ترین کشورها برای زنان است. حتی زمانی که مجبور به سوارشدن به اتوبوس شبانه هستید. یکی از دلایل اصلی ایمن بودن بریتانیا این است که دوربین‌های مداربسته در تمام شهرهای بزرگ وجود دارد. پلیس نیز به‌راحتی در دسترس و آماده کمک است.

تنوع فرهنگی زیاد

انگلستان کشور جمعیت‌های جورواجور است. ازآنجایی‌که بریتانیایی‌ها ازنظر تاریخی اساساً همه‌چیز را در اختیار گرفتند، جمعیتی از سراسر جهان گرد هم آمده است و هرکسی از هر جای دنیا که در بریتانیا زندگی می‌کند می‌تواند از آن لذت ببرد.

خطوط هوایی ارزان‌قیمت

یکی از دلایلی که بسیاری از مسافران به انگلستان جذب می‌شوند، خطوط هوایی ارزان آن‌هاست. بنابراین گزینه‌های زیادی برای یک تعطیلات آخر هفته ارزان‌قیمت خواهید داشت.

دسترسی آسان به اروپا

یکی از مزیت‌های اصلی زندگی در بریتانیا دسترسی به دیگر کشورها است. به‌راحتی می‌توانید به سراسر اروپا بروید! بریتانیا دسترسی فوق‌العاده‌ای دارد. از طریق فرودگاه هیترو به‌عنوان یک فرودگاه مرکزی برای سفر در سراسر جهان و تعداد بی‌شماری از خطوط هوایی ارزان، هر زمان که تمایل داشتید به‌راحتی به اروپا سفر کنید.

مناظر خیره‌کننده

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، بهتر است به کشور زیبایی بروید. انگلستان یکی از خیره‌کننده‌ترین مناطق روی زمین است. مناظر متنوعی دارد : از زیبایی فوق‌العاده ساحل ژوراسیک گرفته تا جذابیت‌های عجیب یک کلبه روستایی تا شگفتی خارق‌العاده استون هنج. به هرکجا که نگاه کنید، مطمئناً مناظر خیره‌کننده‌ای را خواهید دید که شما را شگفت‌زده می‌کند. زندگی در جایی با این مزیت واقعاً شگفت‌انگیز است. احساس می‌کنید هر روز از زندگی خود در صحنه فیلم‌برداری هستید. حتی سفرهای جاده‌ای آخر هفته شبیه یک ماجراجویی بزرگ است.

زمستان‌ها خیلی سرد نیست

دمای مطلوب هوا در زمستان در انگلستان قطعاً یک مزیت برای زندگی در انگلیس است. زمستان در بریتانیا را بهتر است «پاییز» بنامیم تا زمستان واقعی. در اکثر شهرهای جنوب انگلیس فقط چند روز در سال برف می‌بارد، شهرهای شمالی ممکن است مقداری برف بیشتر ببینند، اما اصلاً آن‌قدری نیست که زندگی روزمره شما را دچار اختلال کند.

شهرهای تاریخی و زیبا

زندگی در بریتانیا مانند زندگی در یک موزه تاریخی است. هر جا که می‌روید، تاریخ بسیار زیادی برای کشف وجود دارد!

فستیوال‌های جذاب

برخی از جشن‌ها و جشنواره‌های محبوب عبارت‌اند از:

  • شب گای فاکس (مشهور به شب آتش‌سوزی)
  • مسابقه آواز یوروویژن (یک جشنواره نیست، اما مطمئناً با آن مثل یک جشنواره برخورد می‌کنند!)
  • جشنواره موسیقی گلاستونبری
  • نمایشگاه کتاب لندن
  • هوگمانای (همان شب سال نو)
  • روز پنکیک
  • کارناوال ناتینگ هیل

ادبیات باورنکردنی

زندگی در بریتانیا مانند زندگی در یک کتابخانه است. هر جا که می‌روید ارتباطی با آثار معروف داستانی و غیرداستانی دارد. چه عاشق ادبیات داستانی باشید چه غیرداستانی، ادبیات مدرن یا تاریخی، مطمئناً ارتباطی با یک شاهکار ادبی پیدا خواهید کرد که باعث می‌شود بیشتر عاشق این کشور شوید.

غذاهای خوشمزه بریتانیایی

همه‌چیز به‌گونه‌ای پخته می‌شود که رضایت‌بخش، خانگی و گرم باشد. بنابراین چیزهایی مانند یک رول سوسیس خوب با شیرینی پوسته‌دار، یک تخم‌مرغ اسکاچ کاملاً ترد و یک پای گوشت آبدار، همگی وقتی درست انجام شوند، به غذاهای لذیذ تبدیل می‌شوند.

اقتصاد انگلستان

اقتصاد بریتانیا یک اقتصاد بسیار توسعه‌یافته است. ششمین اقتصاد ملی در جهان است که با تولید ناخالص داخلی اسمی (GDP)، دهمین اقتصاد بزرگ ازنظر برابری قدرت خرید (PPP) و بیست دومین اقتصاد بزرگ ازنظر تولید ناخالص داخلی اسمی سرانه است که ۳.۱٪ از تولید ناخالص داخلی اسمی جهان را تشکیل می‌دهد. بر اساس شرایط PPP (برابری قدرت خرید)، بریتانیا ۲.۳٪ از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهد. بریتانیا یکی از جهانی‌ترین اقتصادها را دارد و شامل انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است. در سال ۲۰۲۰، بریتانیا پنجمین صادرکننده بزرگ در جهان و پنجمین واردکننده بزرگ بود. این کشور همچنین سومین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی داخلی، و پنجمین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را داشت. در سال ۲۰۲۰، تجارت بریتانیا با اتحادیه اروپا، ۴۹ درصد از صادرات و ۵۲ درصد از واردات این کشور را به خود اختصاص داده است.

بخش خدمات غالب است و ۸۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهد. صنعت خدمات مالی اهمیت ویژه‌ای دارد و لندن دومین مرکز مالی بزرگ در جهان است. ادینبورگ به دلیل صنعت خدمات مالی خود در سال ۲۰۲۱ در رتبه هفدهم جهان و ششم اروپا قرار گرفت. بخش فناوری بریتانیا به ارزش ۱ تریلیون دلار پس از ایالات‌متحده و چین در جهان سوم است. صنعت هوافضا در بریتانیا دومین صنعت ملی هوافضا در جهان است. صنعت داروسازی آن، دهمین صنعت بزرگ در جهان، نقش مهمی در اقتصاد ایفا می‌کند. از ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان، ۱۸ شرکت در انگلستان مستقر هستند. اقتصاد انگلیس با تولید نفت و گاز دریای شمال تقویت می‌شود. ذخایر آن در سال ۲۰۱۶ ۲.۸ میلیارد بشکه برآورد شد، اگرچه انگلیس از سال ۲۰۰۵ واردکننده خالص نفت بوده است. تنوع منطقه‌ای قابل‌توجهی در امر رفاه وجود دارد، به‌طوری‌که جنوب شرق انگلستان و شمال شرق اسکاتلند غنی‌ترین مناطق سرانه هستند. اندازه اقتصاد لندن آن را به ثروتمندترین شهر ازنظر تولید ناخالص داخلی سرانه در اروپا تبدیل می‌کند.

در قرن هجدهم، بریتانیا اولین کشوری بود که صنعتی شد. در طول قرن نوزدهم، از طریق امپراتوری استعماری گسترده و برتری فناوری، بریتانیا نقش برجسته‌ای در اقتصاد جهانی داشت،که ۱/۹ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۱۸۷۰ را تشکیل می‌داد. انقلاب صنعتی دوم نیز که به‌سرعت در ایالات‌متحده و امپراتوری آلمان در حال وقوع بود چالشی اقتصادی فزاینده برای بریتانیا بود. هزینه نبرد در هر دو جنگ جهانی اول و دوم موقعیت نسبی بریتانیا را تضعیف کرد. بریتانیا علیرغم کاهش نسبی سلطه جهانی خود، در قرن بیست‌ویک، توانایی ایجاد قدرت و نفوذ قابل‌توجه در سراسر جهان را حفظ می‌کند.

در حال حاضر میانگین حقوق در انگلستان چقدر است؟

از نوامبر ۲۰۲۲، میانگین حقوق در بریتانیا ۲۷۷۵۶ پوند است که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۶.۸ درصدی را نشان می‌دهد. برای کارمندان تمام‌وقت، متوسط حقوق ۳۳۰۰۰ پوند است، درحالی‌که کارمندان پاره‌وقت متوسط دستمزد ۱۲۲۴۷ پوند دریافت می‌کنند. پردرآمدترین شغل در بریتانیا مدیر بازاریابی، فروش و تبلیغات است که به‌طور متوسط ۷۴۲۲۴ پوند درآمد دارد. میانگین دستمزد معمولی (بدون احتساب پاداش) از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ به‌طور متوسط ۶.۶ درصد افزایش‌یافته است. با حفظ این رشد، میانگین حقوق در بریتانیا به ۲۹۵۸۸ پوند در سال ۲۰۲۳ می‌رسد. این افزایش ۱۸۳۲ پوندی نسبت به میانگین حقوق ۲۷۷۵۶ پوندی در سال ۲۰۲۲ است. انگلستان در سال ۲۰۲۲ شاهد بالاترین تغییر میانگین درآمد سالانه با ۵.۷ درصد بود، بزرگ‌ترین افزایش در بیش از یک دهه.

کتابدارانی که به‌طور تمام‌وقت کار می‌کردند، بیشترین درصد تغییر را در میانگین حقوق با ۲۶.۸٪ مشاهده کردند و میانگین درآمدشان به ۳۵۰۰۳ پوند رسید. در سال ۲۰۲۲، پزشکان عمومی که تمام‌وقت کار می‌کردند، ۴۳۵۱۴ پوند درآمد داشتند. در سال ۲۰۲۲، شکاف دستمزد جنسیتی از ۱۸.۰۵ درصد به ۱۸.۷۸ درصد افزایش یافت که در آن مردان شاغل تمام‌وقت به‌طور متوسط سالانه ۵۵۷۶ پوند بیشتر درآمد دارند. افراد ۴۰ تا ۴۹ ساله بالاترین میانگین حقوق (۳۱۴۷۶ پوند) را دارند درحالی‌که افراد ۱۸ تا ۲۱ ساله کمترین حقوق را دریافت می‌کنند: ۱۲۴۵۱ پوند.

مشاغل پردرآمد در بریتانیا

در زیر مشاغل با بالاترین میانگین درآمد سالانه برای کارکنان تمام‌وقت در بریتانیا آمده است. البته از یاد نبریم که آمارها درباره مشاغل پردرآمد گاهی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. صنعت مالی و بیمه با ۴۳۸۲۱ پوند بالاترین میانگین حقوق را دارد و پس‌ازآن تأمین برق، گاز، بخار و تهویه مطبوع با ۴۲۴۵۰ پوند قرار دارد.

  • فعالیت‌های مالی و بیمه ۴۳۸۲۱ پوند
  • تأمین برق، گاز، بخار و تهویه مطبوع ۴۲۴۵۰ پوند
  • معدن و استخراج ۴۲,۳۸۶ پوند
  • اطلاعات و ارتباطات ۴۲۲۶۷ پوند
  • فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و فنی ۳۷۴۸۴ پوند

کدام مشاغل در انگلستان بیشترین درآمد را دارند؟

بر اساس آخرین گزارش سالانه بررسی ساعات و درآمد (ASHE) توسط او ان اس، مدیران بازاریابی، فروش و تبلیغات به‌طور متوسط بالاترین حقوق را دریافت می‌کنند که ۷۴۲۲۴ پوند است. این افزایش ۶.۷ درصدی نسبت به حقوق متوسط سالانه همان شغل در سال ۲۰۲۱ است و ۱۶۷.۴ درصد بیشتر از میانگین حقوق سال ۲۰۲۲ در بریتانیا است. او ان اس مدیران بازاریابی، فروش و تبلیغات را به‌عنوان یک شغل طبقه‌بندی می‌کند، بنابراین دستمزدها می‌تواند بین افرادی که نقشی را دارند که فقط بازاریابی یا فقط فروش را پوشش می‌دهد، به‌شدت متفاوت باشد. در سال ۲۰۲۱، مدیران عامل با درآمد سالانه ۸۱۱۰۲ پوند بیشترین درآمد را داشتند.

پردرآمدترین مشاغل در بریتانیا

در زیر می‌توانید شغل‌های پردرآمد برتر انگلستان در سال ۲۰۲۲ را مشاهده کنید:

  • مدیران بازاریابی، فروش و تبلیغات ۷۴۲۲۴
  • مدیران عامل ۷۲۶۲۱
  • مدیران فناوری اطلاعات ۶۸۹۱۲
  • خلبانان و کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی ۶۶۱۴۴
  • مدیران روابط عمومی (PR) و ارتباطات ۶۵۷۰۳
  • افسران ارشد پلیس ۵۹,۱۴۱
  • رانندگان قطار و تراموا ۵۸۸۶۲
  • مدیران مالی ۵۸۰۷۹
  • مدیران اجرایی ۵۷۳۷۳
  • افسران ارشد در خدمات حفاظتی (آتش‌نشانی، پلیس، ارتش و غیره) ۵۷۱۷۹

مشاغل تمام‌وقت با بالاترین رشد درآمد

بیشترین جهش حقوق برای کارمندان تمام‌وقت مربوط به کسانی است که به‌عنوان کتابدار کار می‌کنند، که شاهد افزایش متوسط حقوق تمام‌وقت ۲۶.۸٪ به ۳۵۰۰۳ پوند بودند. پس از کتابداران، سرپرستان مدرسه (که معمولاً از دانش آموزان در مؤسسات آموزشی شبانه‌روزی مراقبت می‌کنند) با افزایش ۲۲.۸ درصدی مواجه بوده‌اند و پس‌ازآن مدیران رستوران و پذیرایی (۲۲.۲ درصد) قرار دارند.

  • کتابداران ۳۵۰۰۳ پوند ۲۶.۸ درصد
  • والدین خانه و سرپرست مسکونی ۳۱,۵۶۷ پوند ۲۲.۸ درصد
  • مدیران رستوران و پذیرایی ۲۸۱۰۰ پوند ۲۲.۲ درصد
  • روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ۳۶۱۲۲ پوند ۲۰.۸ درصد
  • متخصصان حفاظت ۳۶۳۷۵ پوند ۱۹.۲ درصد
  • مدیران سالن‌های آرایش و زیبایی ۲۸,۸۶۸ پوند ۱۸.۴ درصد
  • آرایشگاه‌ها و آرایشگران ۱۸۰۳۰ پوند ۱۷.۱ درصد
  • مدیران گاراژ ۴۳۵۴۱ پوند ۱۶.۵ درصد

رشد دستمزد انگلستان در سال ۲۰۲۳

آمارهای ONS نشان می‌دهد که بین ژانویه و مارس ۲۰۲۳، میانگین کل دستمزد (شامل پاداش) ۵.۸٪ افزایش‌یافته است، درحالی‌که متوسط دستمزد معمولی (بدون احتساب پاداش) برای کارمندان ۶.۷٪ افزایش‌یافته است. در بخش خصوصی، متوسط دستمزد عادی بین نوامبر ۲۰۲۲ و ژانویه ۲۰۲۳ هفت درصد رشد داشته است، درحالی‌که دستمزد بخش دولتی ۴.۸ درصد رشد داشته است. خدمات مالی و تجاری بیشترین نرخ رشد را با ۷.۷ درصد تجربه کردند و ساخت‌وساز با ۵.۸ درصد رشد در رتبه دوم قرار گرفت. اگر متوسط دستمزد معمولی رشد ۶.۷ درصدی را که در این دوره مشاهده‌شده حفظ کند، متوسط حقوق برای همه کارمندان در بریتانیا می‌تواند در سال ۲۰۲۳ به ۲۹۶۱۵ پوند برسد. این تفاوت ۱۸۵۹ پوندی با میانگین حقوق ۲۷۷۵۶ پوندی در سال ۲۰۲۲ است.

حداقل دستمزد ملی در انگلستان

دولت بریتانیا اعلام کرد که حداقل دستمزد تا آوریل ۲۰۲۳ با ۹.۷٪ افزایش به ۱۰.۴۲ پوند در ساعت افزایش می‌یابد که نسبت به حداقل دستمزد قبلی یعنی ۹.۵۰ پوند در ساعت ۰.۹۲ پوند افزایش‌یافته است.

هزینه‌های زندگی در انگلستان

هزینه تخمینی یک خانواده چهارنفره ماهانه ۳۲۲۱ دلار (۲۵۳۵.۲ پوند) بدون اجاره است. هزینه‌های ماهانه یک نفر بدون اجاره ۹۴۴.۵ دلار (۷۴۳.۴ پوند) تخمین زده می‌شود.

رستوران و کافه

  • غذا، رستوران ارزان ۱۵.۰۰ پوند
  • غذا برای ۲ نفر، رستوران میان رده، سه وعده ۶۰.۰۰ پوند
  • مک میل در مک‌دونالد (یا غذای ترکیبی معادل) ۶.۰۰ پوند
  • کاپوچینو (معمولی) ۲.۹۹ پوند
  • کوکاکولا/پپسی (بطری ۰.۳۳ لیتری) ۱.۵۱ پوند
  • آب (بطری ۰.۳۳ لیتر) ۱.۱۱ پوند

سوپرمارکت و مغازه

  • شیر (معمولی)، (۱ لیتر) ۱.۰۴ پوند
  • نان سفید تازه (۵۰۰ گرم) ۱.۰۶ پوند
  • برنج (سفید)، (۱ کیلوگرم) ۱.۴۲ پوند
  • تخم‌مرغ (معمولی) (۱۲) ۲.۲۲ پوند
  • پنیر محلی (۱ کیلوگرم) ۶.۰۹ پوند
  • فیله مرغ (۱ کیلوگرم) ۵.۸۴ پوند
  • گوشت گاو (۱ کیلوگرم) (یا معادل گوشت قرمز ساق پا) ۹.۰۳ پوند
  • سیب (۱ کیلوگرم) ۱.۹۴ پوند
  • موز (۱ کیلوگرم) ۱.۰۷ پوند
  • پرتقال (۱ کیلوگرم) ۱.۸۰ پوند
  • گوجه‌فرنگی (۱ کیلوگرم) ۲.۱۰ پوند
  • سیب‌زمینی (۱ کیلوگرم) ۱.۰۷ پوند
  • پیاز (۱ کیلوگرم) ۰.۹۹ پوند
  • کاهو (۱ سر) ۰.۷۲ پوند
  • آب (بطری ۱.۵ لیتری) ۱.۰۱ پوند
  • آبجو خانگی (بطری ۰.۵ لیتری) ۱.۸۲ پوند
  • آبجو وارداتی (بطری ۰.۳۳ لیتری) ۲.۰۹ پوند
  • پاکت سیگار (مارلبورو) ۱۲.۵۰ پوند

حمل‌ونقل

  • بلیت یک‌طرفه (حمل‌ونقل محلی) ۲.۵۰ پوند
  • کارت مترو و اتوبوس ماهانه (قیمت معمولی) ۶۶.۰۰ پوند
  • ورودی تاکسی (تعرفه عادی) ۳.۰۰ پوند
  • تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه معمولی) ۱.۲۴ پوند
  • تاکسی ۱ ساعت انتظار (تعرفه معمولی) ۱۷.۴۰ پوند
  • بنزین (۱ لیتر) ۱.۵۵ پوند

خدمات شهری (ماهانه)

  • (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان ۸۵ مترمربعی ۲۰۶.۷۹ پوند
  • برنامه ماهانه تلفن همراه با تماس و ۱۰ گیگابایت حجم دانلود ۱۱.۶۳ پوند
  • اینترنت (۶۰ مگابیت در ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابل/ADSL) 30.20 پوند

ورزش و فراغت

  • باشگاه بدن‌سازی، هزینه ماهانه برای ۱ بزرگ‌سال ۳۱.۵۶ پوند
  • اجاره زمین تنیس (۱ ساعت در آخر هفته) ۱۰.۸۰ پوند
  • سینما، هر بلیت ۱۰.۰۰ پوند

لباس

  • شلوار جین (Levis 501 یا مشابه) ۶۱.۲۵ پوند
  • لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره‌ای (زارا، اچ اند ام، ...) ۳۰.۱۱ پوند
  • کفش دویدن نایک (میان رده) ۶۵.۹۹ پوند
  • کفش تجاری چرم مردانه ۶۶.۳۰ پوند

اجاره ماهانه

  • آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر ۹۱۲.۵۰ پوند
  • آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز ۷۰۹.۸۸ پوند
  • آپارتمان (۳ خوابه) در مرکز شهر ۱,۵۹۱.۹۵ پوند
  • آپارتمان (۳ اتاق‌خواب) خارج از مرکز ۱,۲۰۹.۹۱ پوند

خرید آپارتمان

  • قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر ۴,۳۸۶ پوند
  • قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز ۳,۳۳۸ پوند

حقوق و تأمین مالی

  • میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات) ۲,۳۰۷.۱۳ پوند در ماه
  • نرخ بهره وام مسکن ۲۰ ساله : نرخ ثابت ۴.۸۹ درصد در سال

سؤالات رایج

برخی از نهادهای تائید کننده در انگلستان طرح‌های تجاری در تمام حوزه‌ها را پوشش می‌دهند. از خیل حوزه‌هایی که می‌شود برای آن طرح تجاری ارائه داد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مد، آموزش، زیرساخت‌ها، علم، خرده‌فروشی، مواد، غذا، علوم زیستی، بهداشت، فناوری مالی، امنیت سایبری، حقوق.
بله، همسر و فرزندان مؤسس مبتکر می‌توانند به‌عنوان مهاجر وابسته به شما در بریتانیا بپیوندند.
به دارنده ویزای مؤسس مبتکر حداکثر برای مدت ۳ سال اقامت اعطا می‌شود. پس از ۳ سال دارنده ویزا می‌تواند برای اقامت دائم در بریتانیا درخواست دهد. ویزای مؤسس نوآور به کارآفرینان خارج از کشور اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به نشان دادن سرمایه اولیه برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار، کسب‌وکار جدیدی در بریتانیا ایجاد کنند.
از زمانی که هویت شما تائید و طرح تجاری، نمره زبان، تمکن مالی و دیگر مدارک ارائه شد روند ارزیابی مدارک شما آغاز می‌شود. اگر داخل انگلیس باشید تصمیم‌گیری درباره پرونده شما ۳ هفته زمان می‌برد. اگر خارج از انگلیس باشید تصمیم‌گیری درباره پرونده شما ۸ هفته زمان می‌برد.
بله می‌توانید. گرچه این ویزا یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای کسب اقامت دائم انگلستان است.
بله می‌توانید. توصیه می‌کنیم اگر ویزای کنونی شما چشم‌انداز دریافت اقامت دائم را ندارد و مایل به حضور دائمی در انگلیس هستید ویزای خود را به ویزای مؤسس مبتکر تغییر دهید.
بله- شما با این ویزا از حق کار برخوردار هستید. هرچند می‌بایست نشان دهید که بر طرح تجاری خود که دلیل اصلی اعطای اقامت به شما بوده نیز تمرکز دارید.
خیر. اگر همسرتان هم قرار است با شما به انگلستان بیاید باید ۲۸۵ پوند دیگر به تمکن مالی افزوده شود. اگر یک فرزند دارید برای او ۳۱۵ پوند دیگر اضافه می‌شود. برای هر فرزند دیگر هم ۲۰۰ پوند باید بپردازید. برای یک خانواده سه‌نفره ( زن و شوهر و یک فرزند) باید مجموعاً ۱۸۷۰ پوند به مدت ۲۸ روز در حساب شما موجود باشد.
بله. همسر مؤسس مبتکر می‌تواند برای هر شغلی تقاضای استخدام دهد.
بله. فرزندان مؤسس مبتکر از حق تحصیل رایگان در انگلستان برخوردار هستند.
ویزای مبتکر به متقاضیان موفق اجازه می‌دهد تا به انگلستان بیایند تا برنامه‌های تجاری خود را عملی کنند. شما به‌عنوان دارنده ویزای مؤسس مبتکر، مجاز خواهید بود برای کسب‌وکاری که ایجاد کرده‌اید کار کنید، و استخدام اضافی انجام دهید. مچنین به شما اجازه داده می‌شود که در کنار راه‌اندازی کسب‌وکار خود یک دوره مطالعاتی نیز بگذرانید. با این ویزا در ابتدا به شما اجازه زندگی و کار در بریتانیا به مدت ۳ سال اعطا می‌شود، پس از پایان سه سال می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. بستگان نزدیک شما نیز می‌توانند شما را همراهی کنند یا تحت ویزای وابسته در بریتانیا به شما ملحق شوند. ازجمله همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال. اعضای خانواده شما مجاز به انجام هر نوع کاری در طول اقامت خود هستند. همچنین می‌توانند هرگونه تحصیلی را دنبال کنند.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

جهت دریافت مشاوره در ارتباط با اخذ ویزا، اقامت و برنامه های مهاجرتی می توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال ایمیل و یا با استفاده از شبکه های اجتماعی با مشاوران مهاجرت در گروه مشاوره مهاجرتی چهره نگار در ارتباط باشید.

دفتر مشهد

۰۵۱۳۷۰۵۷۲۷۹
۰۵۱۳۷۰۵۷۲۸۰
آدرس: میدان جانباز - برج اداری شماره ۲ پاژ - طبقه ۶ - واحد ۶۰۹

دفتر تهران

۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳
آدرس: خیابان گاندی جنوبی ۴ - پلاک ۴ - طبقه دوم واحد ۲ و ۳

شبکه‌های اجتماعی

ایمیل

info@ariavisas.com

Explore
بکشید