Skip links
استارتاپ ویزای فنلاند

استارتاپ ویزای فنلاند

برنامه ویزای استارتاپ فنلاند یک فرصت طلایی برای کارآفرینان با استعدادی است که به دنبال راه اندازی استارت آپ های نوآورانه خود هستند. برنامه ویزا که توسط دولت فنلاند معرفی شده است، به کارآفرینان اجازه می دهد تا در فنلاند نقل مکان کرده و استارت آپ خود را تأسیس کنند. این برنامه برای جذب و حمایت از بنیانگذاران استارت آپی با پتانسیل بالا برای ادغام آنها با اکوسیستم پر جنب و جوش و دوستانه فنلاند طراحی شده است. با این حال، قبل از درخواست، کارآفرینان باید مدل کسب و کار خود را توسط Business Finland ارزیابی کنند. فرآیند ارزیابی تضمین می کند که ایده استارتاپ در بازار بین المللی قابل رقابت است. مجوز ویزا حداکثر برای دو سال صادر می شود و پس از آن می توان آن را تمدید کرد.

از جمله مزایای مختلف آن، دارندگان ویزای استارتاپ فنلاند می توانند پس از ۴۸ ماه اقامت دائم و پس از ۶۰ ماه پاسپورت فنلاند دریافت کنند. این برنامه نیازی به سرمایه گذاری شخصی از طرف کارآفرینی ندارد که ممکن است سرمایه گذاری سهام از اشخاص ثالث یا سایر کارآفرینان در فنلاند دریافت کند. مالیات شرکت ها نیز به میزان مطلوبی پایین است و ۲۰ درصد است که یکی از پایین ترین ها در میان کشورهای توسعه یافته است. علاوه بر این، اکوسیستم سالم فنلاند با فناوری پیشرفته، اقتصاد رقابتی، بودجه قوی برای استارت‌آپ‌ها و فساد کم فنلاند، آن را به مکانی ایده‌آل برای استارت‌آپ‌ها تبدیل کرده است. متقاضیان همچنین از سیستم تامین اجتماعی پیشرفته، مراقبت های بهداشتی عمومی، و استاندارد بالای زندگی بدون فساد برخوردار هستند.

ویزای استارتاپ فنلاند: راهنمای جامع کسب اقامت فنلاند از طریق ویزای استارتاپی

آیا شما یک کارآفرین بااستعداد یا علاقه‌مند به استارت‌آپ هستید که می‌خواهید استارت‌آپ نوآورانه خود را راه‌اندازی کنید؟ اگر بله، پس ویزای استارت آپ فنلاند مسیری عالی برای رفع تمام نیازهای شماست. این برنامه ویزا توسط دولت معرفی شده است. فنلاند به کارآفرینان بااستعداد امکان نقل‌مکان و تأسیس شرکت نوپای خود را در این کشور می‌دهد. این مجوز برای جذب و حمایت از بنیان‌گذاران استارت آپی با پتانسیل بالا برای تبدیل‌شدن به بخشی از اکوسیستم پرجنب‌وجوش و دوستانه در فنلاند است. قبل از درخواست مجوز راه‌اندازی خود به خدمات مهاجرت فنلاند، کارآفرینان باید مدل کسب‌وکار خود را توسط "بیزنس فنلاند" Business Finland ارزیابی کنند. بیزنس فنلاند منابع کسب‌وکار شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود ایده کسب‌وکار شما پتانسیل رقابت در بازار بین‌المللی را دارد. پس از اتمام فرآیند ارزیابی، تأییدیه واجد شرایط بودن دریافت خواهید کرد که باید به درخواست ویزای استارت آپ خود پیوست شود. مجوز ویزای استارت آپ حداکثر برای دو سال صادر می‌شود که می‌تواند مجدداً تمدید شود.

مزایای ویزای استارتاپ کانادا

  • دریافت اقامت دائم فنلاند پس از ۴۸ ماه
  • دریافت گذرنامه فنلاند پس از ۶۰ ماه
  • بزرگ‌ترین مزیت این برنامه می‌تواند این باشد که شما مجبور نیستید هیچ پولی از خود سرمایه‌گذاری کنید. و می‌توانید به شکل رایگان سرمایه‌گذاری سهام را از شخص ثالث یا کارآفرینان در فنلاند به دست آورید.
  • مالیات شرکت‌ها در فنلاند ۲۰ درصد است که در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته یکی از پایین‌ترین‌هاست.
  • فنلاند یکی از رقابتی‌ترین اقتصادهای اروپاست. فنلاند اکوسیستم شگفت‌انگیز فناوری پیشرفته دارد که با تاریخچه شگرف از تکامل دیجیتال و فناوری اطلاعات تکمیل‌شده است.
  • هلسینکی، پایتخت فنلاند، در ارتباط محلی و همکاری در بین بنیان‌گذاران، سرمایه‌گذاران و کارشناسان برای کسب‌وکار جدید رتبه اول را دارد. این شهر همچنین سالانه میزبان چندین رویداد شبکه‌ای برای ملاقات با سرمایه‌گذاران و ارائه ایده‌های نوآورانه برای تجارت در فنلاند است.
  • فنلاند دارای اکوسیستم استارتاپی قوی، حمایت مالی از سوی شرکت‌های سرمایه‌ای و کمک‌های دولت است. این کشور دارای جامعه‌ای متعادل با استاندارد زندگی بالا و یکی از پایین‌ترین نرخ‌های فساد در جهان را دارد.
  • فنلاند همچنین به دلیل استقبال از مشاغل خارجی و سرمایه‌گذاری با ارائه مشوق‌های دولتی برای تجارت در جهان شناخته‌شده است. متقاضیان می‌توانند از مزایای سیستم پیشرفته تأمین اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی عمومی استفاده کنند.
  • این کشور به دلیل سیستم آموزشی عالی، نوآوری‌های فناوری تحقیق و توسعه پویا، محیط پاک، محیط تجاری پایدار و مطلوب و موفقیت‌های بالا در همه زمینه‌ها مشهور است.
  • این کشور به‌طور گسترده به‌عنوان شادترین کشور جهان، سبزترین کشور جهان، شماره ۱ در آزادی مطبوعات جهانی، دومین کشور کمترین فساد و ششمین در بهترین سیستم آموزشی جهان شناخته‌شده است.

شرایط اقدام برای ویزای استارت آپ فنلاند چیست؟

  • تیمی متشکل از حداقل ۲ بنیان‌گذار با برنامه‌ریزی و تحقیقات گسترده برای مهاجرت به فنلاند داشته باشید.
  • واقعاً متعهد به ایجاد یک شرکت نوپا نوآورانه و مقیاس‌پذیر در فنلاند باشید.
  • یک طرح کسب‌وکار نوآورانه داشته باشید.تمکن مالی ( ۱۳هزار دلار کانادا)
  • به ایده کسب‌وکار و ایجاد یک شرکت متعهد باشید.

روند گام‌به‌گام اقدام برای کسب ویزای استارتاپی فنلاند

مرحله اول: دریافت بیانیه واجد شرایط بودن از بیزنس فنلاند

قبل از ارسال درخواست باید بیانیه واجد شرایط بودن را از Business Finland دریافت کنید. ابتدا باید برای بیزنس فنلاند طرح کسب‌وکار خود را توضیح دهید

مرحله دوم: درخواست اداره مهاجرت فنلاند را ارسال کنید

پس از دریافت ارزیابی مثبت از بیزنس فنلاند، برای مجوز راه‌اندازی فنلاند از سرویس مهاجرت فنلاند (Migri) درخواست ارائه دهید. اطلاعاتی در مورد حقوق اقامت اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و مجوزهای اقامت موردنیاز برای شهروندان خارج از منطقه اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا جمع‌آوری کنید.

مرحله سوم: وارد فنلاند شوید

بسته به نیاز خود یک گزینه اقامتی مناسب پیدا کنید. افتتاح حساب بانکی شخصی، دریافت قرارداد برق، تلفن و خدمات اتصال به اینترنت. یاد بگیرید که چگونه در فنلاند رفت‌وآمد کنید و با جامعه و شبکه‌های اجتماعی سازگار شوید.

مرحله چهارم: شرکت خود را تأسیس کنید

کسب‌وکار خود را در ثبت تجاری فنلاند ثبت کنید. کسب‌وکار شما همچنین باید در اداره مالیات فنلاند برای اهداف ارسال مالیات ثبت شود. ممکن است برای کار بر روی ایده کسب‌وکار خود یک فضای کار اشتراکی را انتخاب کنید. در این مرحله باید از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی یا سرمایه‌گذاران فرشته نیز بودجه موردنیاز شرکت خود را دریافت کنید. همچنین می‌توانید برای برنامه‌های شتاب‌دهنده یا انکوباتور کسب‌وکار برای دریافت پشتیبانی از مربیان کسب‌وکار در حین ایجاد پایگاه مشتری درخواست دهید. شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری به بیزنس فنلاند درخواست دهید که در آن می‌توانید ۳۰۰۰۰ یورو سرمایه‌گذاری سهام توسط شخص ثالث یا کارآفرینان به دست آورید.

مدارک اولیه برای اقدام برای استارتاپ ویزای فنلاند

  • پاسپورت با دو سال اعتبار
  • سی وی به زبان انگلیسی
  • عکس دیجیتال
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی ثبت شرکت (در صورت وجود)
  • ارائه اسلایدی Pitch Deck
  • بیزنس پلان
  • پرینت تأییدیه بیزنس فنلاند
  • تمکن مالی
  • مدرک دیپلم/فارغ‌التحصیلی متقاضی
  • طرح کسب‌وکار نوآورانه
  • تحقیقات بازار در بازار فنلاند
  • رزومه و مشخصات تیم مطابق با استانداردهای اروپایی
  • برنامه‌ی بازاریابی
  • محصولات و خدمات

چرا باید با ما را به‌عنوان مشاور کنار خود داشته باشید؟

ما در ارزیابی مشخصات، مستندات مهم و ارائه راهنمایی و کمک برای افراد وابسته/غیر وابسته یا برای مشتریانی که محدودیت‌هایی برای اقامت طولانی‌مدت در خارج از کشور دارند، متخصص هستیم. ازآنجایی‌که رویه‌ها، اسناد و پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد، ما شما را به جامع‌ترین روش راهنمایی می‌کنیم و به‌طور مرتب از وضعیت درخواست خود مطلع خواهید شد. ما تا انتها نسبت به مشتریان خود متعهد می‌مانیم و به همین دلیل است که ادعا می‌کنیم "شریک شما در تصمیم‌گیری‌های تغییردهنده زندگی" هستیم. اگر ویزای تجاری توسط کشور مربوطه به شما اعطا شود، طرح کسب‌وکار شما نقش بسیار مهم و مسلطی را ایفا می‌کند. ما پیش‌نویس طرح کسب‌وکار بسیار حرفه‌ای ارائه می‌دهیم که همه پیچیدگی‌ها و جزئیات را پوشش می‌دهد.

ما چطور در کنارتان خواهیم بود؟

به‌محض امضای قرارداد مشاوره برای اخذ ویزای استارتاپی فنلاند، چندین رئیس دپارتمان شرکت چهره‌نگار در کنار شما قرار می‌گیرند تا در نگارش بیزنس پلانی ( طرح تجاری) به‌شدت قدرتمند و نوآورانه و مذاکره با شرکت‌های تسهیل گر و انکوباتورها در هلند به شما کمک کنند. همچنین تجربه عمیق گروه‌های متخصص چهره‌نگار در اخذ ویزاهای استارتاپی بینش گسترده‌ای در اختیار ما قرار داده است تا مدارک تحصیلی، شغلی و مالی و کنسولی شما و خانواده‌تان را به نحوی گردآوری و ارائه کنیم که با بالاترین شانس برای اعطای دعوت‌نامه استارتاپی و کسب اقامت فنلاند همراه شود. در کنار این‌ها ما به آماده‌سازی شما و خانواده‌تان برای زندگی در کشور مقصد، جستجوی کار و همچنین یافتن بهترین فرصت تحصیلی برای فرزندانتان کمک خواهیم کرد.

آیا فنلاند برای مهاجرت مناسب است؟

فنلاند نه‌تنها یکی از شادترین مکان‌های دنیا برای زندگی است، بلکه یکی از امن‌ترین کشورها نیز هست. آمار جرم و جنایت در کشور بسیار پایین است. فنلاند به لطف متوسط حقوق و مزایای کاری دیگر، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را برای مهاجران ارائه می‌دهد. زیرساخت‌های اجتماعی در کشور در سطح بالایی توسعه‌یافته است. بنابراین، فنلاند را می‌توان به‌عنوان یکی از کشورهایی که مهاجرت به آن ایده خوبی است طبقه‌بندی کرد.

کدام شهر در فنلاند برای کار بهتر است؟

طبق آمار و اطلاعات بسیاری از نشریات فنلاند، تامپره به‌عنوان بهترین شهر برای زندگی و کار در فنلاند شناخته شد.

آیا در فنلاند انگلیسی صحبت می‌کنند؟

اکثر فنلاندی‌ها انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند و ۷۰ درصد مردم به آن مسلط هستند.

مزایای زندگی در فنلاند

  • سیستم مراقبت بهداشتی عالی فنلاند در سراسر جهان به‌عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های اجتماعی شناخته‌شده است. مراقبت‌های پزشکی در این کشور در دسترس و ارزان است. مهاجران مجبور نیستند پول زیادی را برای معاینات پزشکی یا مراقبت‌های پزشکی اورژانسی خرج کنند.
  • آموزش عمومی باکیفیت در فنلاند یکی از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. دانش آموزان در فنلاند حق تحصیل رایگان دارند و کمترین تکالیف را دریافت می‌کنند. فنلاند با ۹۹ درصد یکی از بالاترین نرخ‌های باسوادی در جهان را دارد.
  • کیفیت بالای زندگی - فنلاند ازنظر کیفیت زندگی در رتبه سوم جهان قرار دارد. این کشور به‌طور مداوم ازنظر آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، تعادل بین کار و زندگی، کیفیت محیط زیست، ارتباطات اجتماعی، ایمنی و رضایت از زندگی در رتبه‌بندی کشور قرار دارد.
  • فنلاند به‌عنوان امن‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود.
  • عدم وجود سلسله‌مراتب و تقسیم‌بندی کارگران.
  • کارمندان با موقعیت‌های مختلف معمولاً باهم کار می‌کنند.
  • در فنلاند، می‌توانید شفق شمالی را ببینید - یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی. در لاپلند، می‌توان آن را به مدت شش ماه، در سایر مناطق کشور - برای چند روز مشاهده کرد.
  • دولت کشور شفاف و مسئول است.

معایب زندگی در فنلاند

  • مالیات‌های بالا - بخش قابل‌توجهی از حقوق شما در فنلاند به مالیات اختصاص می‌یابد.
  • برخی از مناطق فنلاند دورافتاده هستند، که به گرانی سفرهای هوایی منجر می‌شود.
  • سرد و تاریک - به دلیل موقعیت جغرافیایی فنلاند، این کشور می‌تواند در زمستان بسیار سرد باشد و ساعات روشنایی روزکوتاه است. ساکنان محلی راه‌های مختلفی برای مبارزه با سرما دارند - سیستم گرمایش مرکزی، سونا و مصرف منظم قهوه.

هزینه زندگی در فنلاند

فنلاند یکی از گران‌ترین کشورهای اروپا برای زندگی و بازدید است. هر نفر در ماه حدود ۹۰۰ یورو برای مایحتاج اولیه بدون احتساب اجاره‌بها هزینه می‌کند. یک خانواده دونفره باید ماهیانه ۲۵۰۰ یورو با احتساب اجاره‌بها حساب کند. اجاره آپارتمان یک اتاقه در پایتخت فنلاند حداقل ۷۵۰ یورو هزینه خواهد داشت. خدمات آب و برق در فنلاند حدود ۲۵۰ یورو در ماه است. غذا و نوشیدنی در اینجا حدود ۲۰ درصد گران‌تر از میانگین کشورهای اتحادیه اروپا است. یک ناهار کامل در یک رستوران بین ۱۸ تا ۲۵ یورو هزینه دارد.

جذابیت‌های توریستی فنلاند

شما و اعضای خانواده‌تان باید تحت یک گواهی امنیتی و معاینه پزشکی قرار بگیرید تا مشخص شود که :

  • فنلاند مناظر و مکان‌های بسیار زیبایی را به گردشگران ارائه می‌دهد. این کشور یکی از کم‌جمعیت‌ترین کشورهای جهان است که نسبت به سایر نقاط اروپا جنگل‌های بیشتری به دارد. بنابراین جای تعجب نیست که گردشگران تحت تأثیر زیبایی‌های طبیعی ناب فنلاند قرار بگیرند.
  • صنعت سفر و گردشگری بخش مهمی از اقتصاد فنلاند است و چهار درصد در تولید ناخالص داخلی این کشور سهیم است.
  • بیشتر گردشگران از آلمان، سوئد، استونی و بریتانیا می‌آیند.
  • فنلاند بهشتی برای همه دوستداران طبیعت است. جنگل‌ها و دریاچه‌های متعدد (فنلاند دارای ۳۷ پارک ملی و ۱۸۸۰۰۰ دریاچه است)، شفق شمالی و روز قطبی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران رقم خواهد زد.
  • پایتخت فنلاند، هلسینکی، به مروارید دریای بالتیک معروف است که بر اساس تضادها ساخته‌شده است. این نقطه تلاقی اروپای شرقی و غربی است، نقطه تلاقی که آن را به یکی از پرجنب‌وجوش ترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است.
  • سواحل فنلاند دارای بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر جهان است.
  • فنلاند کشوری است که می‌تواند هم گردشگران و هم مهاجران را موردتوجه قرار دهد. سفر به اینجا به مسافران تأثیرات واضحی می‌دهد. هنگام برنامه‌ریزی برای مهاجرت باید این کشور شمالی را نیز در نظر بگیرد، زیرا فنلاند مزایای زیادی برای زندگی دارد.

اقتصاد فنلاند

اقتصاد فنلاند یک اقتصاد بسیار صنعتی و مختلط با تولید سرانه مشابه اقتصادهای اروپای غربی مانند فرانسه، آلمان و بریتانیا است. بزرگ‌ترین بخش اقتصاد فنلاند بخش خدمات آن است. که ۷۲.۷٪ به تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) کمک می‌کند، پس‌ازآن تولید و پالایش با ۳۱.۴٪ قرار می‌گیرد. بخش اقتصادی کلیدی فنلاند، تولید است. بزرگ‌ترین صنایع الکترونیک (۲۱.۶ %) ، ماشین‌آلات، وسایل نقلیه و سایر محصولات فلزی مهندسی‌شده (۲۱.۱٪)، صنعت جنگل (۱۳.۱٪) و مواد شیمیایی (۱۰.۹٪) هستند. فنلاند دارای منابع چوب و چندین منبع معدنی و آب شیرین است. جنگلداری، کارخانه‌های کاغذ، و بخش کشاورزی (که مالیات‌دهندگان سالانه حدود ۲ میلیارد یورو برای آن هزینه می‌کنند) از دیگر محرک‌های اقتصادی فنلاند هستند. منطقه هلسینکی حدود یک‌سوم تولید ناخالص داخلی را تولید می‌کند. تولید با فناوری بالا در فنلاند در رتبه دوم جهان قرار گرفت. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خارجی کمتر از سطوح مورد انتظار بود. چشم‌انداز کوتاه‌مدت کلی خوب بود و رشد تولید ناخالص داخلی بالاتر از بسیاری از همتایان خود در اتحادیه اروپا بوده است. فنلاند پس از سوئد، دانمارک و بریتانیا، چهارمین اقتصاد بزرگ مبتنی بر دانش را در اروپا دارد. اقتصاد فنلاند در رتبه‌بندی گزارش جهانی فناوری اطلاعات ۲۰۱۴ توسط مجمع جهانی اقتصاد برای خروجی هماهنگ بین بخش تجاری، تولیدات علمی و کمک‌های دولتی درزمینهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات در صدر قرار دارد. فنلاند به‌شدت در اقتصاد جهانی ادغام‌شده است و تجارت بین‌المللی یک‌سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد. تجارت با اتحادیه اروپا ۶۰ درصد از کل تجارت کشور را تشکیل می‌دهد. بیشترین جریان تجاری با آلمان، روسیه، سوئد، بریتانیا، ایالات‌متحده، هلند و چین است. سیاست تجاری توسط اتحادیه اروپا مدیریت می‌شود، جایی که فنلاند به‌طور سنتی جزو حامیان تجارت آزاد به‌جز کشاورزی بوده است. فنلاند تنها کشور نوردیک است که به منطقه یورو پیوسته است. دانمارک و سوئد ارزهای سنتی خود را حفظ کرده‌اند، و ایسلند و نروژ عضو اتحادیه اروپا نیستند.

هزینه زندگی در فنلاند

اگر قصد دارید فنلاند را در آینده نزدیک یا دور به خانه خود تبدیل کنید، دانستن اینکه هزینه زندگی در آنجا چقدر است به شما در برنامه‌ریزی برای نقل‌مکان و اقامت کمک زیادی می‌کند. ما هزینه‌ها در این کشور را به‌طورکلی پوشش خواهیم داد . به‌طورکلی باید انتظار هزینه‌ها و قیمت‌های مشابه در سراسر فنلاند را داشته باشید، مهم نیست که هلسینکی یا تامپره یا یکی از شهرهای کوچک‌تر را انتخاب کنید. ما تخمین می‌زنیم که به دلیل افزایش هزینه‌های غذا و اجاره، هزینه ماهانه زندگی برای یک فرد مجرد ساکن فنلاند حدود ۱۷۰۰ یورو باشد. یک زوج باید انتظار داشته باشند که در یک آپارتمان ۱ خوابه در فنلاند حدود ۳۰۰۰ یورو در ماه بپردازند. درست است که هزینه‌ها معمولاً در مکان‌های بزرگ‌تر و شناخته‌شده‌تر (معمولاً فقط در هزینه‌های اجاره) بالاتر است، اما در بیشتر موارد، شما باید انتظار داشته باشید که بودجه ماهانه بدون توجه به‌جایی که در فنلاند زندگی می‌کنید تقریباً مشابه باشد. فنلاند با متوسط حقوق خالص بالاتر از همه کشورهای اتحادیه اروپا و با داشتن چهارمین حداقل حقوق در اتحادیه اروپا، پتانسیل زیادی برای ارائه استانداردهای عالی زندگی به ساکنان خود دارد. برای به دست آوردن یک مقدار تقریبی برای هزینه زندگی در فنلاند در سال ۲۰۲۳، به قیمت‌های کلی برخی از ضروری‌ترین نیازها نگاهی بیندازیم.

میانگین هزینه ماهانه زندگی در فنلاند در سال ۲۰۲۳

یک فرد طبقه متوسط که در فنلاند زندگی می‌کند باید انتظار داشته باشد که هزینه زندگی در حدود ۱۷۰۰ یورو در ماه باشد. شامل پرداخت اجاره، غذا و سایر هزینه‌هایی که فرد معمولاً در طول یک ماه باید بپردازد. هزینه‌ها کم نیست اما، خیلی هم زیاد نیست. با این مبلغ، باید انتظار داشته باشید که زندگی مناسبی در فنلاند داشته باشید، بدون اینکه وارد تجملات زیادی شوید. بدیهی است که این هزینه اول‌ازهمه به شهر و منطقه‌ای که در فنلاند زندگی می‌کنید بستگی دارد، زیرا شهرهای توسعه‌یافته، مناطق مرکزی، مراکز تجاری یا مناطق ثروتمندتر قطعاً هزینه‌های بالاتری نسبت به سایرین دارند، به‌خصوص زمانی که صحبت از محل اقامت می‌شود. اجاره خانه یکی از بالاترین هزینه‌های ماهانه شما خواهد بود. سبک زندگی خودتان، تعداد شب‌هایی که سینما می‌روید، تعداد دفعاتی که برای مهمانی بیرون می‌روید، اینکه چند بار در روز غذا می‌خورید و غیره... همه این‌ها به‌شدت بر میانگین هزینه ماهانه زندگی شما در فنلاند تأثیر می‌گذارد. هرچه بیشتر در خانه آشپزی کنید و در خانه بمانید، هزینه‌های ماهانه شما در فنلاند ارزان‌تر خواهد بود. در زیر برخی از قیمت‌های تخمینی را برای اساسی‌ترین نیازها و هزینه‌هایی که به‌محض نقل‌مکان به فنلاند و شروع به کار در آنجا با آن مواجه خواهید شد، آمده است. این‌ها اعداد و ارقام به شما کمک می‌کند تا هزینه زندگی را تخمین بزنید.

هزینه‌های اقامت و املاک در فنلاند

قیمت املاک - خرید یا اجاره - در چند سال گذشته در فنلاند بسیار افزایش‌یافته است که عمدتاً به دلیل تورم بالا است. درهرصورت، اجاره خانه در فنلاند بسته به‌اندازه و موقعیت آپارتمان یا خانه شما، هزینه‌ای بین ۳۵۰ تا ۱۶۰۰ یورو در ماه خواهد داشت. اما در عالم واقع انتظار نداشته باشید که خانه‌های زیادی در فنلاند با ۳۵۰ یورو در ماه پیدا کنید! اگر قصد خرید ملک در فنلاند را دارید، در مرکز هلسینکی قیمت هر مترمربع خانه ۹۰۰۰ یورو است. قیمت خانه‌ها در مناطق ییلاقی به ۲۲۰۰ یورو برای هر مترمربع کاهش می‌یابد. اما به‌طورکلی، خرید خانه یا آپارتمان در اینجا بسیار گران است. با در نظر گرفتن این موارد، اگر قصد دارید در فنلاند خانه اجاره کنید، انتظار داشته باشید که مبالغی نزدیک به موارد زیر برای یک مکان مناسب بپردازید:

  • ۷۵۰ یورو در ماه برای یک استودیو (حدود ۳۰ مترمربع)
  • ۱۵۵۰ یورو در ماه برای یک آپارتمان دوخوابه (حدود ۸۰ مترمربع) است.

هزینه‌های آب و برق در فنلاند

هزینه‌های آب و برق معمولاً در قیمت اجاره لحاظ نمی‌شود، بنابراین باید هزینه اضافی بپردازید. معمولاً شامل تمام امکانات اولیه مانند برق و آب، گرمایش و جمع‌آوری زباله و همچنین هزینه‌های اداری برای ساختمانی است که در آن زندگی می‌کنید. این‌ها نیز تخمینی هستند (ممکن است بر اساس مصرف بسیار متفاوت باشند)، اما یک فرد مجرد باید انتظار داشته باشد که حدود ۱۵۰ یورو در ماه بپردازد. بااین‌حال، اگر دوست دارید گرمایش را در ماه‌های سرد بالا نگه‌دارید (فنلاند همیشه سرد است!)، خیلی راحت باید دو یا سه برابر بپردازید. مهم: اگرچه معمول نیست، اما برخی از خانه‌ها هزینه‌های آب و برق – یا حداقل مقداری از آن را – را در قیمت اجاره گنجانده‌اند. قبل از امضای قرارداد با صاحب‌خانه خود صحبت کنید و ببینید اجاره شامل چه چیزهایی است.

هزینه‌های غذا در فنلاند

اگر تصمیم بگیرید که غذای خود را بیشتر در خانه بپزید، هزینه‌ ماهانه غذا تقریباً حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ یورو خواهد بود، اما مسلماً این اعداد بسته به عوامل متعددی مرتبط با رژیم غذایی شما بسیار متفاوت خواهند بود. مثلاً آیا غذاهای طبیعی و ارگانیک را ترجیح می‌دهید؟ آیا وگان یا گیاهخوار هستید؟ آیا فقط مواد بسیار باکیفیت را ترجیح می‌دهید، از دسته‌بندی‌ها یا مارک‌های گران‌قیمت؟ آیا زیاد غذا می‌خورید یا کم؟ بنابراین برای به دست آوردن عددی تا حد امکان واقعی برای هزینه‌هایی که برای غذا در فنلاند در سال ۲۰۲۳ می‌پردازید، تمام جنبه‌های ذکرشده بالا را در نظر بگیرید. برای کمک به شما، در اینجا قیمت‌هایی وجود دارد که باید برای مواد غذایی مختلف در اینجا انتظار داشته باشید:

  • ۲.۷۰ یورو برای یک قرص نان
  • ۱.۴۰ یورو برای یک بطری شیر ۱ لیتری
  • ۳.۵۰ یورو برای یک کیلوگرم سبزیجات
  • ۷.۱۰ یورو برای یک کیلوگرم مرغ
  • ۴.۵۰ یورو برای یک قهوه (کافه لاته یا کاپوچینو)
  • ۲۰.۰۰ یورو برای یک پیتزا
  • ۳.۰۰ یورو برای یک چیزبرگر
  • ۱۱.۰۰ یورو برای یک بسته سیگار
  • ۱۰.۵۰ یورو برای یک غذای فست فود مانند برگر کینگ یا مک‌دونالد
  • ۱۲ یورو برای یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان
  • ۵۰ یورو برای یک وعده غذایی در یک رستوران سطح بالاتر

هزینه‌های حمل‌ونقل در فنلاند

هزینه‌های حمل‌ونقل در فنلاند بسیار متفاوت است، این هم بسته به نوع حمل‌ونقلی است که انتخاب می‌کنید. اگر تصمیم به استفاده روزانه از حمل‌ونقل عمومی دارید، باید بدانید که بلیت حمل‌ونقل عمومی ماهانه حدود ۶۵ یورو است. از طرف دیگر، هزینه یک بلیت تک‌سفره برای حمل‌ونقل عمومی ( اتوبوس و مترو) نزدیک به ۳ یورو است. اما علاوه بر حمل‌ونقل عمومی، دو وسیله حمل‌ونقل ترجیحی دیگر نیز داریم که ماشین شخصی و تاکسی هستند. برای مورد دوم، تقریباً ۱.۵۰ یورو به ازای هر کیلومتر پرداخت خواهید کرد، چه در مورد تاکسی سنتی صحبت کنیم و چه برنامه‌های حمل‌ونقل مدرن مانند اوبر.

سایر هزینه‌ها در فنلاند

درنهایت، بیایید واقع‌بین باشیم و به هزینه‌های دیگری که قطعاً در فنلاند با آن‌ها برخورد خواهید کرد، صرف‌نظر از اینکه چقدر مقرون‌به‌صرفه هستید، نگاهی بیندازیم. البته، این‌که چقدر این قیمت‌ها را بپردازید، به‌شدت به میزان برون‌گرا یا درون‌گرا بودن شما بستگی دارد – اما به‌هرحال، زندگی فراتر از هزینه‌های برنامه‌ریزی‌شده، غذا، آب و برق و اجاره است. گاهی اوقات بیرون غذا می‌خورید، گاهی برای دیدن یک فیلم در سینما می‌روید، و گاهی تصمیم می‌گیرید که شهریه باشگاه را پرداخت کنید و شروع به ورزش کنید. بنابراین در اینجا برخی از هزینه‌های دیگر که ممکن است قبل از مهاجرت به فنلاند در نظر بگیرید اشاره می‌کنیم:

  • ۱۸.۰۰ یورو برای یک بلیت سینما برای هر بزرگسال
  • ۶۵.۰۰ یورو برای شهریه ماهیانه باشگاه بدن‌سازی
  • ۳۳.۰۰ یورو برای اشتراک ماهانه اینترنت پرسرعت
  • ۲۲ یورو برای یک طرح تلفن مناسب با تعداد زیادی پیام همراه و گیگابایت اینترنت

جمع‌بندی

با جمع‌بندی قیمت اجاره، خدمات آب و برق، غذا و حمل‌ونقل و انجام برخی محاسبات ساده، هزینه ماهانه زندگی در فنلاند در سال ۲۰۲۳ برای یک فرد مجرد که صرفه‌جویی می‌کند حدود ۱۷۰۰ یورو خواهد بود. مقایسه این رقم با حداقل دستمزد در کشور که به لطف چانه‌زنی بین انجمن‌های کارفرمایان و اتحادیه‌های کارگری تقریباً هرگز کمتر از درآمد خالص ۱۵۰۰ یورو نیست، نشان می‌دهد در صورت داشتن شغل حتماً می‌توانید زندگی آبرومندانه‌ای داشته باشید. با در نظر گرفتن میانگین حقوق در کشور که تقریباً ارزش خالص آن ۲۵۵۰ یورو است، می‌شود گفت شما می‌توانید زندگی نسبتاً جذابی در فنلاند داشته باشید. بنابراین، به‌عنوان نتیجه‌گیری از تمام جنبه‌های تحلیل‌شده در بالا، به نظر می‌رسد در حال حاضر فنلاند یکی از جذاب‌ترین کشورها برای زندگی است، به‌شرط آنکه بتوانید در آنجا شغل خوبی کسب کنید.

سؤالات رایج

بله . بودجه تمپو برای استارت‌آپ‌ها وجود دارد که هدفشان رشد بین‌المللی به روش‌های نوآورانه است. تمرکز اصلی آن توسعه رشد بین‌المللی شرکت است نه توسعه محصول. بودجه کسب‌وکار فنلاند ۷۵ درصد از کل بودجه پروژه را پوشش می‌دهد که حداکثر باید ۶۶۶۶۷ یورو باشد. سپس، حداکثر بودجه قابل‌دستیابی ۵۰۰۰۰ یورو است.  برای درخواست باید طرح پروژه ارائه شود. صورت سود و زیان حداقل دوماهه و ترازنامه از دفتر حساب برای دوره حسابداری جاری ارائه شود. وجوه را می‌توان برای پرداخت و خرید خدمات حرفه‌ای، هزینه‌های غیرمستقیم کارکنانی، خدمات خرید، سایر هزینه‌ها تا سقف ۲۰ درصد از مجموع دستمزد و خدمات خریداری‌شده استفاده کرد.

بله. شما می‌توانید جدا از تمرکز روی پیش برد استارتاپ خودکار دیگری هم داشته باشید. هرچند باید به‌اندازه کافی روی استارتاپ خود نیز وقت و تمرکز بگذارید.

میانگین زمان پردازش برای ارزیابی درخواست شما حدود ۳۰ روز است. و، شما باید ۴۹۰ یورو به‌عنوان هزینه درخواست برای ویزای استارتاپ فنلاند بپردازید. پیش از پردازش ابتدا باید از بیزنس فنلاند برای طرح تجاری خود تأییدیه بگیرید. که آن نیز روندی یک تا دوماهه به طول می‌انجامد.

خیر- شرط دانش زبان انگلیسی و فنلاندی در حال حاضر جزو پیش‌شرط‌های ثبت تقاضا برای ویزای استارتاپی فنلاند نیست.

فرد متقاضی باید نشان دهد حداقل ۱۵ هزار دلار در حساب خود دارد به این معنا که می‌تواند یک سال در فنلاند زندگی کند. اگر قرار است همسر و فرزند خود را همراه خود ببرد برای هر نفر حدود ۱۰ هزار دلار دیگر باید در حساب خود داشته باشد. اگر فرد بخواهد اقامت دوساله ( به‌جای یک‌ساله) دریافت کند این اعداد دو برابر می‌شود.

بله درصورتی‌که شما موفق به اخذ دعوت‌نامه استارتاپی شوید همسر و فرزندان شما می‌توانند با شما به فنلاند سفر کنند.

در ابتدا به شما اقامت دوساله اعطا می‌شود و پس از پایان می‌توانید آن را تمدید کنید.

بله شما پس از چهار سال می‌توانید اقامت دائم فنلاند را داشته باشید؟

بله بعد از شصت ماه حضور در فنلاند شما می‌توانید برای تابعیت این کشور درخواست دهید.

هنگام بررسی طرح کسب‌وکار شما، کارشناسان مطمئن می‌شوند که طرح شما اهداف زیر را برآورده می‌کند:
  • محصول و خدمات پیشنهادی شما خواسته‌ها و نیازهای موردنظر را برآورده می‌کند
  • یکسب‌وکار شما باید پتانسیل ایجاد حداقل یک‌میلیون درآمد در سطح بین‌المللی را داشته باشد
  • شرایط زبان را دارید
  • ایده کسب‌وکار باید منحصربه‌فرد، مقیاس‌پذیر و رقابتی باشد
  • تیم استارت آپ تحقیقات کاملی در مورد کسب پایگاه مشتری و مدل کسب درآمد انجام داده باشد.
  • دفتر مرکزی شرکت باید در فنلاند باشد

فنلاند دارای نرخ مالیات شرکتی مطلوب ۲۰ درصدی است که از بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته کمتر است. در فنلاند مالیات بر ثروت وجود ندارد، اما با مالیات بر ارزش‌افزوده (VAT) و مالیات شرکت‌ها مواجه خواهید شد. مالیات بر ارزش‌افزوده توسط مصرف‌کننده نهایی پرداخت می‌شود، اما شرکت‌ها با پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده فروش خود به نرخ ۲۴٪ و با کسر مالیات بر ارزش‌افزوده از خرید خود، به‌عنوان جمع کننده مالیات بر ارزش‌افزوده عمل می‌کنند. اگر گردش مالی شرکت شما زیر ۱۰۰۰۰۰ یورو در سال باشد، مالیات بر ارزش‌افزوده را می‌توان در دوره‌های سه‌ماهه ثبت و پرداخت کرد. اما، اگر گردش مالی زیر ۳۰۰۰۰ یورو باشد، مالیات بر ارزش‌افزوده را می‌توان به‌صورت سالانه ثبت و پرداخت کرد.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

جهت دریافت مشاوره در ارتباط با اخذ ویزا، اقامت و برنامه های مهاجرتی می توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال ایمیل و یا با استفاده از شبکه های اجتماعی با مشاوران مهاجرت در گروه مشاوره مهاجرتی چهره نگار در ارتباط باشید.

دفتر مشهد

۰۵۱۳۷۰۵۷۲۷۹
۰۵۱۳۷۰۵۷۲۸۰
آدرس: میدان جانباز - برج اداری شماره ۲ پاژ - طبقه ۶ - واحد ۶۰۹

دفتر تهران

۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳
آدرس: خیابان گاندی جنوبی ۴ - پلاک ۴ - طبقه دوم واحد ۲ و ۳

شبکه‌های اجتماعی

ایمیل

info@ariavisas.com

Explore
بکشید