Skip links
استارتاپ ویزای دانمارک

استارتاپ ویزای دانمارک

ویزای استارتاپ دانمارک برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که مایل به تاسیس یک استارت آپ نوآورانه در دانمارک هستند، هدف قرار می گیرد. ویزا به کارآفرینان خارجی این امکان را می دهد که در هنگام راه اندازی کسب و کار خود در دانمارک زندگی و کار کنند. به کارآفرینان اجازه اقامت و کار به مدت دو سال را با امکان تمدید مجوز به مدت حداکثر سه سال در یک زمان ارائه می دهد. آژانس دانمارکی برای استخدام و ادغام بین‌المللی پس از تایید ایده کسب‌وکار توسط سازمان تجارت دانمارک، درخواست ویزا را بررسی می‌کند. لازم به ذکر است که برنامه ویزا برای مشاغلی با مفاهیم جدید که می تواند به رشد اقتصادی دانمارک کمک قابل توجهی کند بسیار مطلوب است.

برنامه ویزای استارتاپ دانمارک نیز شرایط خاصی را برای متقاضیان علاقه مند در نظر گرفته است. متقاضیان باید ایده کسب و کار خود را توسط هیئتی از سازمان تجارت دانمارک تایید کنند. علاوه بر این، آنها باید از نظر مالی توانایی حمایت از خود را داشته باشند و در عین حال نقش فعالی در اداره تجارت داشته باشند. باید تعهد داشته باشید که در طول سه ماه پس از دریافت کمک هزینه، به صورت تمام وقت روی استارتاپ کار کنید. همچنین ضروری است که بنیانگذاران قبلاً تجارتی را در دانمارک بیش از شش ماه راه اندازی نکرده باشند. پس از تایید ایده تجاری، مجوز کار و اقامت اعطا می شود.

اقامت استارتاپی دانمارک: راهنمای جامع دریافت ویزای استارتاپی دانمارک

افراد یا گروه‌های حداکثر سه‌نفره که می‌خواهند باهم در دانمارک یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کنند باید برای ویزای استارتاپ دانمارک اقدام کنند. به این منظور باید یک طرح تجاری مشترک برای ایجاد و اداره یک شرکت رشد نوآور ارائه دهید. استارتاپ دانمارک برای افراد خود اشتغال است و فقط شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند درخواست دهند. شما می‌توانید برای مدت ۲ سال اجازه اقامت و کار دریافت کنید. این امکان وجود دارد که مجوز خود را تا ۳ سال در یک‌زمان تمدید کنید. قبل از اینکه SIRI (آژانس دانمارک برای استخدام و ادغام بین‌المللی) درخواست شما را برای طرح راه‌اندازی پردازش کند، باید ایده کسب‌وکار شما توسط سازمان تجارت دانمارک تائید شود.

شرایط ویزای استارتاپ دانمارک

استارتاپ دانمارک به کسب‌وکارهای نوآورانه با پتانسیل رشد اختصاص دارد. کسب‌وکارهایی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و شرکت‌های کوچک واردات/صادرات معمولاً در طول فرآیند ارزیابی رد می‌شوند و به پنل متخصصان راه‌اندازی معرفی نمی‌شوند. برای اینکه بتوانید برای ویزای استارتاپ دانمارک اقدام کنید باید شرایطی را رعایت کنید:

  • پنل سازمان تجارت دانمارک باید ایده کسب‌وکار شما را تائید کند.
  • باید بتوانید ازنظر مالی خود را تأمین کنید.
  • باید نقش فعالی در اداره کسب‌وکار داشته باشید.
  • هیئت‌مدیره کسب‌وکار دانمارک باید ایده کسب‌وکار شما را تائید کند
  • تعهد تمام‌وقت: بنیان‌گذار یا مؤسسان باید طی سه ماه پس از دریافت کمک‌هزینه تحت برنامه، به‌صورت تمام‌وقت به استارتاپ متعهد شوند.
  • بدون عملیات تجاری قبلی: مؤسس یا بنیان‌گذاران نباید قبلاً کسب‌وکاری را برای بیش از شش ماه در دانمارک اداره کرده باشند.
  • طرح کسب‌وکار شما باید شامل ایده‌های نوآورانه باشد و پتانسیل توسعه در جامعه تجاری دانمارک را داشته باشد. داره بازرگانی دانمارک گروهی از کارشناسان را برای تائید ایده کسب‌وکار شما منصوب خواهد کرد. اگر ایده کسب‌وکار شما تائید شد، می‌توانید برای اقامت و مجوز کار استارتاپی درخواست دهید.

چطور استارتاپ من موردبررسی قرار می‌گیرد و پذیرفته می‌شود؟

طرح‌های کسب‌وکار توسط حداقل سه عضو از پانل متخصص مستقل استارت آپ دانمارک ارزیابی می‌شود. ارزیابی‌ها بر اساس نمرات ۱ تا ۵ در رابطه با چهار معیار ارزیابی است. برای دریافت تأییدیه، حداقل به ۳.۵ نمره متوسط برای هر چهار معیار نیاز دارید. معیارها به شرح زیر تعریف می‌شوند:

مدل کسب‌وکار چقدر نوآورانه است؟

پنل متخصص به دنبال مدل‌های کسب‌وکار اساساً هوشمند است که فرصت را غنیمت شمرده و توسعه یک بازار یا صنعت جدید را سرعت می‌بخشد. برنامه‌ها ازنظر سطح نوآوری و معرفی محصولات، خدمات یا فرآیندهای جدید در حوزه خودارزیابی می‌شوند.

بازار چقدر جذاب است؟

هنگام ارزیابی جذابیت یک بازار، پانل متخصص بر اندازه بازار، پتانسیل تجاری و موانع ورود تمرکز می‌کند. علاوه بر این، این پانل سطح رقابت در بازار و نحوه برنامه‌ریزی متقاضیان برای ورود و رسیدگی به بازار را ارزیابی می‌کند.

مدل کسب‌وکار چقدر قابل‌گسترش است؟

پانل متخصص، استارت آپ هایی را با پتانسیل روشن برای ایجاد شغل و رشد در دانمارک انتخاب می‌کند. به همین دلیل، پانل مقیاس‌پذیری را ارزش‌گذاری می‌کند. بنابراین باید نشان داده شود که مدل کسب‌وکار به‌گونه‌ای ساخته‌شده است که بزرگ‌تر شود، به‌شدت قابل توسعه است و پتانسیل قابل‌توجهی برای رشد را نشان می‌دهد.

تیم از چه شایستگی‌ها و منابعی برخوردار است؟

متقاضیان نه‌تنها باید یک مدل کسب‌وکار عالی ارائه دهند، بلکه باید در عمل نیز بتوانند یک کسب‌وکار موفق ایجاد کنند. بنابراین، هیئت متخصص ارزیابی می‌کند که آیا متقاضیان مهارت‌ها، شایستگی‌ها و تجربیات موردنیاز برای تبدیل طرح کسب‌وکار خود را به یک سرمایه‌گذاری قابل‌دوام دارند یا خیر.

مزایای استارت آپ دانمارک

  • به‌عنوان دارنده ویزای استارت آپ دانمارک، می‌توانید در دانمارک زندگی کنید و به سایر کشورهای شینگن سفر کنید.
  • اقامت دائم را می‌توان در ۶ یا ۴ سال دریافت کرد. بااین‌حال، برای حفظ مجوز ورود مجدد، دارندگان مجوز نباید بیش از ۶ ماه به‌طور مداوم در خارج از دانمارک بمانند.
  • شرکت‌کنندگان از کارآفرینان باتجربه، مربیان کسب‌وکار و سرمایه‌گذاران راهنمایی تخصصی دریافت می‌کنند.
  • این برنامه فرصت‌های شبکه‌ای متعددی را با دیگر استارتاپ ها، سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد.
  • فضای اداری رایگان: شرکت‌کنندگان واجد شرایط فضای اداری رایگان را دریکی از فضاهای همکاری مشترک برنامه در دانمارک تا شش ماه دریافت می‌کنند.
  • اکثر مزایای رفاهی، ازجمله مراقبت‌های بهداشتی و تحصیلی، در دسترس شما ، همسر و فرزندان شما قرار دارد.
  • سرمایه‌گذاران و مهاجران خارجی دانمارک را به دلیل مزایای زندگی در شادترین کشور جهان، مکان مناسبی برای دنبال کردن حرفه خود و همچنین سرزمینی ایده آل برای خانواده‌های خود خواهند یافت.

مراحل اقدام برای ویزای استارتاپ دانمارک

شما باید برای ویزای استارتاپ دانمارک در وب‌سایت آژانس بین‌المللی استخدام و ادغام دانمارک اقدام کنید. در اینجا نحوه درخواست ویزای استارتاپ دانمارک آمده است:

  • شناسه خود را ایجاد کنید.
  • هزینه درخواست ویزا را بپردازید.
  • فرم درخواست را تکمیل کنید.
  • بیومتریک خود را ثبت کنید
  • مدارک موردنیاز برای ویزای استارت آپ را ارسال کنید.
  • پاسخ را در عرض یک ماه دریافت کنید.

مرحله اول. شناسه خود را ایجاد کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک شناسه سفارش پرونده در وب‌سایت آژانس دانمارک برای استخدام و ادغام بین‌المللی ایجاد کنید.

مرحله دوم. هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید

هزینه درخواست ۱۸۹۰ کرون (حدود ۲۵۳ یورو) است. شما باید هزینه را در وب‌سایت آژانس مربوطه نیز پرداخت کنید.

مرحله سوم. فرم درخواست را تکمیل کنید

از فرم درخواست SD1 برای درخواست ویزای استارتاپ دانمارک استفاده کنید. دستورالعمل‌های مربوط به پر کردن درخواست و مدارک موردنیاز خود را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که اسناد شما به‌صورت دیجیتال آماده است.

مرحله چهارم. بیومتریک خود را ثبت کنید

عکس و بیومتریک خود را ظرف ۱۴ روز پس از ارسال خود بگیرید. می‌توانید بیومتریک خود را در یک نمایندگی دیپلماتیک دانمارکی در خارج از کشور ثبت کنید. اگر به‌طور قانونی اقامت دارید، می‌توانید مشخصات بیومتریک خود را به دانمارک ارسال کنید. همچنین می‌توانید بیومتریک را به یکی از دفاتر شعبه آژانس دانمارک برای استخدام و ادغام بین‌المللی ارسال کنید.

مرحله پنجم. مدارک موردنیاز برای ویزای استارتاپ را ارسال کنید

مدارکی که باید برای درخواست ویزای استارتاپ دانمارک ارسال کنید عبارت‌اند از:

  • مدرک پرداخت هزینه ویزا.
  • کپی پاسپورت (همه صفحات).
  • تائید هیئت متخصصان اداره بازرگانی دانمارک
  • مدارک تمکن مالی که نشان می‌دهد می‌توانید در طول اقامت خود در دانمارک از خود حمایت مالی کنید.
  • اسناد مالکیت شرکت (در صورت لزوم).

مرحله ششم. پاسخ را دریافت کنید

زمان پردازش ویزای استارتاپ دانمارک یک ماه است و از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع داده می‌شود. پس از دریافت ویزای خود، می‌توانید استارتاپ خود را در دانمارک راه‌اندازی کنید. ابتکارات عمومی زیادی در دانمارک وجود دارد که می‌تواند به شما در رشد استارتاپ کمک کند. اولین نقطه تماس شما باید مرکز توسعه کسب‌وکار محلی باشد.

سیستم مهاجرت دانمارک

سیستم مهاجرت دانمارک به‌عنوان یکی از سخت‌گیرانه‌ترین سیستم‌های مهاجرت در اروپا شناخته‌شده است. برای ورود به دانمارک، باید ویزای معتبر داشته باشید و فرآیند درخواست می‌تواند بسیار طولانی و زمان‌بر باشد. شما باید مدارک زیادی ارائه دهید و هرگونه اشتباه یا مفقودی مدرک می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود.

ما چطور به شما کمک خواهیم کرد؟

به محض امضای قرارداد مشاوره برای اخذ ویزای استارتاپی دانمارک، چندین رئیس دپارتمان شرکت چهره‌نگار در کنار شما قرار می‌گیرند تا در نگارش بیزنس پلانی ( طرح تجاری) به‌شدت قدرتمند و نوآورانه و مذاکره با شرکت‌های تسهیل گر و انکوباتورها در هلند به شما کمک کنند. همچنین تجربه عمیق گروه‌های متخصص چهره‌نگار در اخذ ویزاهای استارتاپی بینش گسترده‌ای در اختیار ما قرار داده است تا مدارک تحصیلی، شغلی و مالی و کنسولی شما و خانواده‌تان را به نحوی گردآوری و ارائه کنیم که با بالاترین شانس برای اعطای دعوت‌نامه استارتاپی و کسب اقامت دانمارک همراه شود. در کنار این‌ها ما به آماده‌سازی شما و خانواده‌تان برای زندگی در کشور مقصد، جستجوی کار و همچنین یافتن بهترین فرصت تحصیلی برای فرزندانتان کمک خواهیم کرد.

دلایل پرطرفدار بودن استارتاپ دانمارک

دانمارک به دلیل محیط تجاری قوی خود در رتبه بالایی قرار دارد و این کشور را به مکانی عالی برای شروع و رشد یک تجارت تبدیل کرده است. در سال‌های اخیر، دانمارک به‌عنوان قطبی برای استارتاپ‌ها ظاهرشده است و آن را به کانونی برای کارآفرینانی تبدیل کرده است که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستند.

حمایت دولت

دولت دانمارک به‌شدت از استارت آپ ها حمایت می‌کند و طرح‌های متعددی را برای حمایت از استارت آپ ها در همه سطوح ارائه کرده است. این طرح‌ها شامل تأمین مالی برای استارتاپ‌ها، دسترسی به شبکه‌ها و زیرساخت‌ها، مشارکت‌های دانشگاهی و بسیاری موارد دیگر است. دولت دانمارک همچنین یک برنامه ویزای راه‌اندازی ارائه می‌دهد که به کارآفرینان از سراسر جهان اجازه می‌دهد تا در دانمارک کسب‌وکار راه‌اندازی کنند.

دسترسی به بودجه

دانمارک طیف وسیعی از گزینه‌های تأمین مالی را ارائه می‌کند که هم برای استارتاپ‌های جدید و هم برای استارتاپ‌های تأسیس‌شده در دسترس است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مختلف، سرمایه‌گذاران فرشته و شرکت‌های سهام خصوصی به‌طور منظم در استارتاپ‌های دانمارکی سرمایه‌گذاری می‌کنند. علاوه بر این، دولت دانمارک نیز برای کارآفرینان وجوه خطرپذیر فراهم می‌کند که آن‌ها را قادر می‌سازد از سرمایه‌گذاران خطرپذیر سرمایه‌گذاری کنند.

نیروی کار در کلاس جهانی

دانمارک همواره به‌عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان رتبه‌بندی شده است. این شاخص دانمارک را به یک مقصد ایده آل برای مشاغل تبدیل می‌کند زیرا دارای نیروی کار بسیار ماهر، باانگیزه و متنوع است. دانمارک سرمایه‌گذاری هنگفتی در آموزش و نوآوری می‌کند و مجموعه‌ای از متخصصان بسیار ماهر از سراسر جهان را به این کشور آورده است.

سیاست‌های مالیاتی لیبرال

دانمارک به داشتن برخی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات شرکت‌ها در اروپا شهرت دارد. این موضوع دانمارک را به مقصدی جذاب برای مشاغلی تبدیل می‌کند که به دنبال گسترش جهانی هستند. سیاست مالیات شرکت‌ها در دانمارک بسیار رقابتی است و مشوق‌های مالیاتی مختلفی برای استارتاپ ها و کارآفرینان وجود دارد.

نرخ مالیات مناسب

مالیات بر درآمد شرکت:

نرخ مالیات شرکت‌ها در دانمارک ۲۲٪ است. شرکت‌های صنعت نفت و گاز ۲۵ درصد مالیات دارند.

مالیات بر عایدی سرمایه:

سود سرمایه در درآمد مشمول مالیات لحاظ شده و مشمول مالیات بر درآمد شرکتی ۲۲ درصدی است.

مالیات بر سود سهام:

سود سهام دریافتی توسط یک شرکت دانمارکی بابت «سهام فرعی» و «سهام گروهی» عموماً از مالیات معاف هستند، درحالی‌که سود سهام «سهام پرتفوی» مشمول مالیات هستند. نرخ مؤثر ۱۵.۴ درصد است.

دسترسی به زیرساخت

دانمارک زیرساخت بسیار توسعه‌یافته‌ای دارد که دسترسی کسب‌وکارها به منابع لازم برای رشد و گسترش را آسان می‌کند. این کشور دارای سیستم حمل‌ونقل پیشرفته و فناوری ارتباطی پیشرفته است که به‌راحتی برای مشتریان و تأمین‌کنندگان از سراسر جهان قابل‌دسترسی است. دانمارک یک کشور دوستدار استارتاپ است که فرصت‌های زیادی را برای کارآفرینان ارائه می‌دهد. حمایت دولت، دسترسی به بودجه، نیروی کار بسیار ماهر، سیاست‌های مالیاتی لیبرال و دسترسی به زیرساخت‌ها، دانمارک را به مقصدی ایده آل برای استارتاپ‌هایی تبدیل کرده است که به دنبال رشد و توسعه هستند. با برنامه ویزای راه‌اندازی، کارآفرینان از سراسر جهان می‌توانند در دانمارک یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنند و از تمام امکانات این کشور استفاده کنند.

شرایط زندگی در صورت مهاجرت به دانمارک

بیایید یک‌چیز را واضح بگوییم - شرایط زندگی در دانمارک تا حد زیادی در مقایسه با میانگین جهانی عالی است. خانه‌ها و آپارتمان‌ها به‌خوبی عایق‌بندی شده‌اند، به این معنی که در آن روزهای دسامبر که گاهی فراموش می‌کنید خورشید وجود دارد، مشکلاتی برای گرم نگه‌داشتن خانه وجود ندارد. دانمارک سطح نسبتاً پایینی از فقر دارد. در دانمارک، «فقر» نسبی است و به‌عنوان درآمد ۵۰ درصد کمتر از درآمد متوسط کشور تعریف می‌شود. بر اساس آمار دانمارک، ۴.۲ درصد از جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۰ در فقر نسبی زندگی می‌کردند. دانمارک ثروت خود را نسبتاً خوب توزیع می‌کند و طبقه متوسط نسبتاً بزرگی در این کشور خواهید یافت. بر اساس گزارش Trading Economics، این کشور در دسامبر ۲۰۲۱ دارای ضریب جینی ۲۷ بود. در اروپا، تنها پنج کشور از این نظر آمار بهتری دارند: سوئد، هلند، فنلاند، جمهوری چک و اسلوونی.

تشکیل خانواده

اگر در حال تشکیل خانواده هستید، دانمارک مکان خوبی برای مهاجرت است؟ پاسخ مثبت است. وقتی فرزندی در کشور دارید، مادر و پدر می‌توانند تا ۴۰ هفته از مرخصی زایمان/پدری استفاده کنند. دانمارک همچنین دارای امکانات عالی برای مراقبت از کودکان است و اکثر مؤسسات فرهنگی - مانند موزه‌ها - به طرز باورنکردنی از کودکان استقبال می‌کنند. زندگی در دانمارک همچنین به معنای پایین بودن میزان جرم و جنایت است، حتی اگر در شهر بزرگی مانند کپنهاگ باشید.

هزینه‌های زندگی

استانداردهای عالی زندگی دانمارک، بدون تعجب، ارزان نیست. هزینه زندگی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار بالا است و کپنهاگ مرتباً به‌عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای جهان رتبه‌بندی می‌شود. کالاهای مصرفی در دانمارک نیز گران هستند. به لطف ۲۵ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده، شما مجبور خواهید بود برای اقلامی مانند لباس رقمی بیشتر از کشورهای دیگر مانند بریتانیا بپردازید. بااین‌حال، یک نکته قابل‌توجه این است که هزینه زندگی شما بسته به‌جایی که در دانمارک زندگی می‌کنید به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است. اقامت در کپنهاگ و آرهوس بسیار گران است، اما در شهرهای کوچک‌تر می‌توانید خانه‌هایی باقیمت مناسب پیدا کنید.

حتی اگر کپنهاگ با وسایل حمل‌ونقل عمومی فقط ۳۰ دقیقه به خارج از شهر سفر کنید، می‌توانید مکانی برای زندگی با هزینه بسیار کمتری نسبت اقامت در مرکز شهر پیدا کنید. باآنکه که اقامت و مواد غذایی در دانمارک گران هستند، خبر خوب این است که کنترل بیشتری بر هزینه‌های زندگی خود در جاهای دیگر دارید. دانمارک یک شبکه دوچرخه‌سواری عالی دارد، به این معنی که – به‌جز رفتن به فرودگاه - واقعاً به حمل‌ونقل عمومی یا ماشین نیاز ندارید.

سهولت اقامت برای خارجی‌ها

بیشتر دانمارکی‌ها به‌خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند، اگر به زبان محلی صحبت نکنید، ایجاد شبکه دوستان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بااین‌حال، دوستی با دانمارکی‌ها غیرممکن نیست - حتی اگر دانمارکی صحبت نکنید. بهترین راه برای ملاقات با افراد همفکر، شرکت در سرگرمی‌هایی است که به آن علاقه‌مند هستید. خبر خوب این است که باآنکه دوست‌یابی در دانمارک زمان می‌برد، اما اکثر دانمارکی‌ها با خارجی‌ها بسیار دوستانه رفتار می‌کنند. بله، نژادپرستی وجود دارد - درست مانند هر کشور دیگری - اما اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق مردم دانمارک دوستدار خارجی‌ها هستند. هنگامی‌که برای اولین بار به دانمارک نقل‌مکان می‌کنید، روند تنظیم همه‌چیز ساده است.

آب‌وهوا

وقتی به دنبال نقل‌مکان جدید هستید، ممکن است بخواهید به کشوری بروید که هوای آفتابی دارد. آیا دانمارک از این نظر مکان خوبی برای زندگی است؟ پاسخ کوتاه: خیر. آب‌وهوای دانمارک بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی است و در بیشتر سال‌ به‌طور باورنکردنی باد می‌وزد. و به دلیل پوشش ابری، ممکن است در برخی موارد هفته‌ها بدون آفتاب بمانید. بااین‌حال، تابستان‌های دانمارک باشکوه است. آب‌وهوا معمولاً در ژوئن، ژوئیه و اوایل اوت عالی است - و شما ساعات زیادی در روز برای بیرون رفتن و لذت بردن از آن دارید.

شرایط کاری

هنگام نقل‌مکان به دانمارک، باید ازنظر مالی از خود حمایت کنید. برای اکثر مردم، این کار از طریق داشتن شغل حاصل می‌شود. اگر در دانمارک کار مطمئنی داشته باشید، از بهترین شرایط کاری جهان برخوردار خواهید شد. دانمارکی‌ها کمترین ساعات کار را در اروپا کار می‌کنند و انتظار نمی‌رود در اکثر دفاتر تا دیروقت کار کنید. علاوه بر این، می‌توانید پنج هفته مرخصی با حقوق در طول سال داشته باشید. بسیاری از کارمندان و مشاغل دانمارکی در بیشتر (اگرنه تمام) ماه جولای به تعطیلات می‌روند. حقوق در دانمارک نیز بالاتر از اکثر کشورهای اروپایی است، بنابراین شما نباید با هزینه‌های زندگی در اینجا مشکل زیادی داشته باشید.

فرصت‌های اقتصادی

برای کسب شغل در دانمارک، شناخت صنایع کلیدی این کشور ایده خوبی است. دانمارک یکی از پیشروان جهان درزمینهٔ پایداری است و بخش انرژی‌های تجدید پذیر آن بخش مهمی از اقتصاد این کشور است. داروسازی نیز در دانمارک یک صنعت کلیدی است. کشاورزی نیز مانند فناوری اطلاعات برای اقتصاد دانمارک بسیار مهم است. گردشگری به‌طور فزاینده‌ای به منبع درآمد دیگری برای دانمارک تبدیل‌شده است. بیش از ۳۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ از این کشور بازدید کردند و این صنعت سالانه میلیاردها دلار درآمد ایجاد می‌کند.

دانمارک به‌طورکلی جای مناسبی برای مهاجرت است

آیا دانمارک مکان خوبی برای زندگی است؟ اگر به‌طورکلی صحبت کنیم، پاسخ مثبت است. بااین‌حال، شما همچنین باید به مسائل از دیدگاه شخصی فکر کنید. دانمارک استانداردهای زندگی عالی، نرخ پایین جرم و جنایت و سطح خوبی از برابری درآمد را ارائه می‌دهد. شرایط کاری نیز عالی است و کارهای سرگرم‌کننده زیادی برای انجام دادن وجود دارد.از طرف دیگر، ممکن است خوشتان نیاید که آب‌وهوا در اکثر فصول سال خوب نیست. هزینه‌های زندگی و مالیات‌های بالا نیز برای برخی آزاردهنده است.

اقتصاد دانمارک

اقتصاد دانمارک یک اقتصاد مدرن پردرآمد است. اقتصاد دانمارک تحت سلطه بخش خدمات است که ۸۰ درصد از کل مشاغل را در برمی‌گیرد، حدود ۱۱ درصد از کل کارکنان در بخش تولید و ۲ درصد در کشاورزی کار می‌کنند. درآمد سرانه ناخالص ملی اسمی در دانمارک نهمین درآمد بالا در جهان با ۶۸۸۲۷ دلار در سال ۲۰۲۳ بود. با تصحیح قدرت خرید، درآمد سرانه ۵۷۷۸۱ دلار یا دهمین قدرت خرید بالا در سطح جهان بود. توزیع درآمد نسبتاً برابر است، اما نابرابری در دهه‌های گذشته تا حدودی افزایش‌یافته است. این مسئله به دلیل افزایش بیشتر درآمد ناخالص و اقدامات مختلف در سیاست‌های اقتصادی بود. در سال ۲۰۱۷، دانمارک دارای هفتمین ضریب جینی (معیار نابرابری اقتصادی) در بین ۲۸ کشور اتحادیه اروپا بود. دانمارک سی و هشتمین اقتصاد ملی بزرگ در جهان است که بر اساس تولید ناخالص داخلی اسمی (GDP) اندازه‌گیری می‌شود، و پنجاه و دومین اقتصاد بزرگ در جهان است که بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) اندازه‌گیری می‌شود.

دانمارک سنت بسیار طولانی در پایبندی به سیستم نرخ ارز ثابت دارد و هنوز هم این کار را امروز انجام می‌دهد و این کار را با حفظ یک واحد پول مستقل انجام دهند: کرون دانمارک، که به یورو متصل است. دانمارک واجد شرایط پیوستن به اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا (EMU) بود، اما در یک همه‌پرسی در سال ۲۰۰۰ رأی‌دهندگان دانمارکی مبادله کرون با یورو را رد کردند. درحالی‌که همسایگان دانمارک مانند نروژ، سوئد، لهستان و بریتانیا عموماً از هدف‌گذاری تورم در سیاست پولی خود پیروی می‌کنند، اولویت بانک مرکزی دانمارک حفظ ثبات نرخ ارز است. درنتیجه، بانک مرکزی هیچ نقشی در سیاست تثبیت داخلی ندارد. از فوریه ۲۰۱۵، بانک مرکزی برای مهار فشار صعودی نرخ ارز، نرخ بهره منفی را حفظ کرده است. بخش نسبتاً زیادی از جمعیت بخشی از نیروی کار هستند، به‌ویژه به این دلیل که نرخ مشارکت زنان بسیار بالا است. در سال ۲۰۱۷، ۷۸.۸ درصد از کل افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله در بازار کار فعال بودند که ششمین عدد بالا در میان تمام کشورهای توسعه‌یافته است.

نرخ بیکاری در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین است. در اکتبر ۲۰۱۸، ۴.۸٪ از نیروی کار دانمارک بیکار بودند، در مقایسه با میانگین ۶.۷٪ برای همه کشورهای اتحادیه اروپا. حداقل دستمزد قانونی در دانمارک وجود ندارد. دانمارک به‌شدت در سیاست‌های فعال بازار کار سرمایه‌گذاری می‌کند و مفهوم امنیت انعطاف‌پذیری ازنظر تاریخی مهم بوده است. دانمارک نمونه‌ای از مدل نوردیک است که با سطح مالیات بالا در سطح بین‌المللی، و سطح بالایی از خدمات ارائه‌شده توسط دولت (مانند مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت از کودکان و خدمات آموزشی) از دیگر کشورها متمایز می‌شود. همچنین انتقال درآمد به گروه‌های مختلف مانند بازنشستگان یا ازکارافتادگان، افراد بیکار، دانشجویان و غیره صورت می‌گیرد. درمجموع میزان درآمد حاصل از مالیات پرداختی در سال ۲۰۱۷ معادل ۴۶.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی بوده است. سیاست مالی دانمارک به‌طورکلی سالم در نظر گرفته می‌شود. بدهی خالص دولت بسیار نزدیک به صفر است و به ۱.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۷ رسیده است. از سال ۲۰۱۲، در محاسبات چالش‌های مالی آینده، هم از سوی دولت و هم از سوی تحلیلگران مستقل، عموماً سیاست مالی دانمارک پایدار قلمداد شد. در سال‌های اخیر، بیش‌ازحد پایدار توصیف‌شده است.

سؤالات رایج

بله. شما نیاز به ارائه مدارک تمکن مالی دارید. می‌بایست مدرکی ارائه دهید که نشان دهد درآمد کافی برای پوشش سال اول اقامت در دانمارک دارید. اگر خانواده‌تان شما را همراهی می‌کنند، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد می‌توانید ازنظر مالی نیز حمایت مالی کنید. اسنادی که ارائه می‌کنید باید نشان دهند که دارای وجوه زیر هستید:
  • اگر تنها در دانمارک هستید: ۱۴۰,۵۹۲ کرون کرونه (حدود ۱۸,۹۰۰ یورو)
  • اگر همسرتان شما را همراهی می‌کند: ۲۸۱۱۸۴ کرون (حدود ۳۷۸۰۰ یورو)
  • اگر همسر و یک یا چند فرزند شما را تا دانمارک همراهی می‌کنند: ۳۲۷,۴۳۲ کرون کرونه (تقریباً ۴۴,۰۰۰ یورو)
  • اگر یک یا چند فرزند (اما نه همسرتان) شما را تا دانمارک همراهی کنند: ۱۸۶۸۴۰ کرون کرونه (حدود ۲۵۱۰۰ یورو)
اسناد تمکن مالی می‌تواند به‌صورت صورت‌حساب بانکی باشد.
خیر. استارتاپ دانمارک فقط برای متقاضیان پذیرفته‌شده مجوز کار و اقامت ارائه می‌کند. کارآفرینان خود مسئول تأمین تمام سرمایه موردنیاز هستند.هرچند شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی بسیاری هستند که در صورت علاقه‌مندی به ایده‌های شما روی استارتاپ شما سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
بین چهارتا هشت هفته زمان می‌برد تا آژانس مربوطه طرح استارتاپی شما را بررسی کند و موافقت یا مخالفت خود را اعلام کند.
بر اساس طرح استارتاپ به شما اجازه اقامت و کار برای مدت دو سال با امکان تمدید اعطا می‌شود. اگر می‌خواهید اجازه اقامت در دانمارک و ادامه کسب‌وکار خود را داشته باشید، مهم است که قبل از انقضای مجوز خود برای تمدید درخواست دهید.
اگر مدت اعتبار مجوز دوساله شما در حال اتمام است ، می‌توانید برای تمدید مجوز اقامت و کار خود اقدام کنید. شما می‌توانید حداکثر سه ماه قبل از انقضای مجوز خود برای تمدید درخواست دهید. تمدید ویزای شما برای سه سال خواهد بود.
پس از چهار سال شما می‌توانید برای برخورداری از اقامت دائم درخواست دهید.
برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت دانمارک شما می‌بایست دست‌کم ۹ سال در این کشور حضورداشته باشید.
بله . شما می‌بایست در هرسال دست‌کم شش ماه آن را در دانمارک حضورداشته باشید.
گروه‌های استارتاپی دانمارک حداکثر سه‌نفره هستند.
روند ارزیابی مدارک و طرح تجاری شما به‌منظور تصمیم‌گیری برای اعطای ویزای استارتاپی دانمارک حدوداً یک ماه طول می‌کشد.
بله شما باید حدود ۲۵۰ یورو پرداخت کنید.
شما اجازه دارید در تجارت خودکار کنید و کارهای داوطلبانه بدون مزد انجام دهید. شما می‌توانید تا پایان مجوز خود در دانمارک بمانید. شهرداری محل سکونت شما با دریافت شهریه کلاس‌های زبان دانمارکی به شما ارائه می‌دهد.
مجوز اقامت و کار بر اساس یک طرح راه‌اندازی به خانواده شما اجازه می‌دهد تا با شما به دانمارک بیایند. همین حقوق ازنظر زندگی، تحصیل و کار به اعضای خانواده شما نیز تعلق می‌گیرد. مجوز بر اساس طرح راه‌اندازی می‌تواند به همسر و کودکان زیر ۱۸ سال اعطا شود.
دانمارک از طریق برنامه سرمایه‌گذاری تابعیت ندارد. ویزای استارتاپ به شما اجازه اقامت دوساله با امکان تمدید برای سه سال دیگر می‌دهد. بسیاری از الزامات سخت‌گیرانه وجود دارد که خارجی‌ها برای به دست آوردن شهروندی دانمارک باید رعایت کنند، ازجمله اقامت ۹ ساله بدون وقفه.
  • مدل کسب‌وکار چقدر نوآورانه است؟
  • بازار چقدر جذاب است؟
  • تجارت چقدر قابل‌رقابت  است؟
  • متقاضی یا تیم چقدر توانایی دارد؟
  • آیا کسب‌وکار با برنامه استارتاپ دانمارک مطابقت دارد؟
دانمارک به دلیل سیاست‌های حمایتی دولت، اکوسیستم کارآفرینی قوی و دسترسی به نیروی کار بسیار ماهر یکی از بهترین مکان‌ها برای استارت آپ ها است. بااین‌حال، گرفتن ویزای کار و زندگی در دانمارک می‌تواند برای برخی افراد چالش‌برانگیز باشد. در این بخش، بررسی خواهیم کرد که آیا دریافت ویزای دانمارک دشوار است یا خیر و برای افزایش شانس موفقیت باید چه‌کاری انجام دهید.
هرساله، جنوبی‌ترین کشور اسکاندیناوی بالاترین شاخص جهانی شادی را به خود اختصاص می‌دهد. و اگر به گزارش‌ها درباره بهترین شهرهای جهان برای زندگی نگاه کنید کپنهاگ معمولاً در قله قرار دارد.اکثریت ‌قریب ‌به‌اتفاق اخبار مربوط به دانمارک مثبت است. آموزش عالی رایگان، مراقبت‌های بهداشتی خوب، تعادل عالی بین کار و زندگی. اگر به دنبال مهاجرت هستید، خوب است دانمارک هم در بالای فهرست شما باشد. هنگام تعیین اینکه دانمارک مکان خوبی برای زندگی است یا خیر، باید از زوایای مختلف به این سؤال نگاه کنید. در این اینجا، نقل‌مکان به دانمارک از دیدگاه یک خارجی را شناسایی خواهیم کرد.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

جهت دریافت مشاوره در ارتباط با اخذ ویزا، اقامت و برنامه های مهاجرتی می توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال ایمیل و یا با استفاده از شبکه های اجتماعی با مشاوران مهاجرت در گروه مشاوره مهاجرتی چهره نگار در ارتباط باشید.

دفتر مشهد

۰۵۱۳۷۰۵۷۲۷۹
۰۵۱۳۷۰۵۷۲۸۰
آدرس: میدان جانباز - برج اداری شماره ۲ پاژ - طبقه ۶ - واحد ۶۰۹

دفتر تهران

۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳
آدرس: خیابان گاندی جنوبی ۴ - پلاک ۴ - طبقه دوم واحد ۲ و ۳

شبکه‌های اجتماعی

ایمیل

info@ariavisas.com

Explore
بکشید